Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hvor gør OS 10.4 "Tiger" af printerdrivere?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-12-15 19:20

Jeg har problemer med OS 10.4 og min Epson 1290. Tiger har en "box" hvor der ligger drivere til de gængse printere. Men hvor skal man anbringe f.eks drivere, man har fra 10.3.
Og hvor gør "Tiger" af printerens "utility" programmer. F.eks, kan jeg ikke finde værktøjerne til kontrol af farvetilstanden og rensning af dyser.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-15 20:14
Ursprungligen av olsen:

Jeg har problemer med OS 10.4 og min Epson 1290. Tiger har en "box" hvor der ligger drivere til de gængse printere. Men hvor skal man anbringe f.eks drivere, man har fra 10.3.
Og hvor gør "Tiger" af printerens "utility" programmer. F.eks, kan jeg ikke finde værktøjerne til kontrol af farvetilstanden og rensning af dyser.

Gå till Verktygsmappen i Programmappen. Där finner du Skrivarinställningar. Öppna den och välj skrivaren där – finns den inte i listan klicka på "Lägg till" (skrivaren måste vara på). Klicka på Verktygsprogram. Då borde du få upp det du söker.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-15 22:31
Ursprungligen av olsen:

Jeg har problemer med OS 10.4 og min Epson 1290. Tiger har en "box" hvor der ligger drivere til de gængse printere. Men hvor skal man anbringe f.eks drivere, man har fra 10.3.

Tiger ska väl ha drivrutinen redan? Koppla in printern och starta den. Gå till Applications -> Utilities. Öppna Printer Setup Utility så ska din printer komma upp i listan. Välj den som "default".

Om det inte fungerar, så kanske du måsta ladda ner en ny drivrutin, t.ex. här: http://www.epson.com.sg/epson/drivers/driver_download.htm?dc=1&mode=3&m=false&catid=1&pid=15 (längst ned). När du laddat ner den, så är det bara att dubbelklicka tills den installerar av sig själv.

Ursprungligen av olsen:

Og hvor gør "Tiger" af printerens "utility" programmer. F.eks, kan jeg ikke finde værktøjerne til kontrol af farvetilstanden og rensning af dyser.

Gå till Applications -> Utilities. Öppna Printer Setup Utility. Välj din printer i listan och klicka på Utility så ska du kunna göra rent och kolla hur mycket bläck som finns kvar, osv.

(Jag har engelskt system. Men hoppas du kan översätta till norska...)

  • Medlem
  • 2005-12-15 23:06

hej palb og Danne V. Mange tak for jeres hurtige svar. Jeg har fulgt begges anvisninger og får også Epson 1290 op på printerlisten. MEN jeg kan ikke få værktøjet til tilstand af blæk m.v. frem.
På printerlisten er værktøjet "gråt" og hvis jeg går ind på Programmer -"Epson Printer Utility" er der ingen printer at se på listen!!

HVOR installerer 10,4 de printerarkiver vi henter ned?????

Senast redigerat 2005-12-17 19:13
1
Bevaka tråden