Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audicity

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur flyttar man ljudfiler horisontellt?
Och hur gör man för att kunna ha flera ljudfiler på ett och samma "track" utan att de klumppar ihop sig?

Lyckas inte läsa mig till det, vore så kul om allt var möjligt,
snälla tipsa mig.

• Medlem
  • Sverige
  • 2005-12-16 09:33

För att flytta ljudspåren använder du Timeshift verktyget i verktygspaletten, det finns bredvid förstoringsglaset.
För att lägga till ljudspår väljerd du Project från menyn och där har du Add Audio Track eller Stereo Track.

Hoppas det hjälper, Peppe

Tack för svar, men jag tänkte fel, VERTIKALT menar jag.
Hur gör man för att flytta ljudbitar vertikalt?
Och så var jag väl luddig på fråga två:
om man har en ljudfil, hur gör man om man vill dela upp den i säg, fyra olika delar, samt fördela dem var man behagar på spåret för att t.ex. kunna mixa med annat lämpligt ljud i spåret under?
De verkar som man bara kan ha ett ljud per spår om man inte vill inserta en massa silence?
Knepigt, knepigt.

Det enda sättet jag har lyckats lösa det på är som du säger att lägga in tystnad. Behöver man inte göra så avancerade grejer kan man faktiskt använda Garageband, gjorde ett medley i det en gång!

• Oregistrerad
  • 2005-12-16 11:43

Det ska tydligen inte gå utan att fuska med mellansilence 1.2 - MEN i 1.3 ska det gå lättare. Kolla själva här: http://audacity.sourceforge.net/download/features-1.3-c.php

Din smarting!
Tack!, det funkar helbra,
nog för att man aldrig går säker på buggade marker..

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-20 23:26

Funkar det inte att dela upp spåret i flera spår? Och sedan flytta delarna för sig? Om jag förstått frågan rätt så hade iaf jag gjort så...

1
Bevaka tråden