Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildtext i Pages?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag håller på att infoga en mängd olika bilder i ett pagesdokument och skulle vilja ha någon slags sammanhängande bildtext under varje bild, men vet inte riktigt hur man lägger till bildtext under bilderna. Någon som vet?

I t.ex. Microsoft Word markerar man först bilden, sen går in på menyn "Insert" därefter på "Referens" och klickar på Infoga bildtext. Finns det någon liknande funktion i Pages?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-17 02:28

Om du menar att du vill ha en synlig bildtext skriven under bilden, kan du göra det mha textrutor. Dessa skapar du genom att först klicka på ett tomt område (tex i marginalen) och sedan välja "Text" från Objects-knappen.

Ursprungligen av Rajje:

Om du menar att du vill ha en synlig bildtext skriven under bilden, kan du göra det mha textrutor. Dessa skapar du genom att först klicka på ett tomt område (tex i marginalen) och sedan välja "Text" från Objects-knappen.

...ja, jag kom precis på det bara någon minut efter att jag skrivit inlägget
Tack i alla fall

• Oregistrerad
  • 2006-04-25 09:30

Klockrent, undrade precis hur man gjorde detta. Håller på med min exjobbsrapport och har precis börjat lägga in bilder. Känns som ett rätt stort lyft jämfört med word.

1
Bevaka tråden