Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD till h.264?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2005-12-18 14:28

Hej!
Jag tänkte spara min U2-konsert (i DVD-format, och ja, jag har köpt den) som film på min hårddisk så jag slipper sätta i skivan varje gång jag vill se den. Tänkte utnyttja h.264 då och spara lite utrymme och pröva och se hur bra kvalité det är. Men jag har inte så bra koll på den codecen och hur den fungerar. Någon som skulle vilja ge mig en hjälpande hand om hur jag rippar och konverterar min DVD-film till en film med h.264-format?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-18 14:43

Hej du. Jag skulle ladda ned Handbrake. http://handbrake.m0k.org/ Sök på handbrake så får du massor med info här på 99mac.

• Medlem
  • Borås
  • 2005-12-18 18:03

Mjo, men jag har ingen iPod med videostöd..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-18 18:18
Ursprungligen av amolle:

Spelar ingen roll, programmet funkar lika bra och länken är en bra manual till hur man använder programmet. Med eller utan senaste iPod.

Ursprungligen av amolle:

Sorry, jag lyckades läsa in en iPod på något sätt (läs: slarv) och fick för mig att det var dit du ville ha videon.

• Avstängd
  • International user
  • 2005-12-18 19:24

Handbrake har för tillfälelt inget stöd för H264. FFMPGX borde fixa det du vill.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-24 23:04
Ursprungligen av Mattias L:

Handbrake har för tillfälelt inget stöd för H264. FFMPGX borde fixa det du vill.

Jo det har det. Kanske inte det mest optimala stödet men det finns där.

• Avstängd
  • International user
  • 2005-12-24 23:27
Ursprungligen av acke:

Jo det har det. Kanske inte det mest optimala stödet men det finns där.

Nej, i senaste versionen så är H264 stödet avvaktiverat för att det inte fungerar optimalt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-26 18:22
Ursprungligen av Mattias L:

Nej, i senaste versionen så är H264 stödet avvaktiverat för att det inte fungerar optimalt.

Jag använder den senaste Handbrake 0.7.0 (skarp) och får ut h264 filmer. Vet inte riktigt vad mer som kan sägas...

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2005-12-26 18:55

Är codecen i Handbrake bra? Själv kör jag Compressor, Sorenson Squeeze och Compression Master - dessa är ju pro, men ska man snabbkomprimera en oviktig liten video kan jag tänka mig ett behändigare program. Så - hur blir egentligen resultatet med Handbrake?

1
Bevaka tråden