Jag brukar bli väldigt frustrerad över att det inte finns något utbud alls för special program till Os X. Jag jämför med Os 7, 8 & 9 så fanns det mängder av special program till mac.
Då undrar ni vad jag menar med special program, de program jag menar är följande ( dock bara ett urval 5 kategorier här nedan vissas bara 2 kategorier) från Teologiska fakulteten :
1. Bibelprogram typ : Study bibel 4, Bibel Works 5, Labora Bibelverktyg, Quickverse Wordserc och ( Ilumina, tror finns en Os x version ) är bara några av mycket avancerade program som en gång bara fanns till Mac men nu bara till pc, Varför?
2. Andra program är följande: Encyclopedia of Islam, Holy Qur’an Wiewer, Hadith Wiewer, The Hadith software , Nobel Qur’an m.m.
Varför jag tar upp dessa två exempel, för att Teologiska fakulteten har plockat bort mac för pc med argumentet att det inte längre finns special program. Många av Professorerna sitter med gamla macar från sen 90 –tal för att kunna ha kvar sina special program i mac miljö.
Idag har institution bara Pc för all special mjukvara finns i modern tappning till Win Pc. Jag har tyvärr inte lyckas med att få in macen av den enkla anledningen att man inte har mjukvara trotts att jag påpekade att virusrisken finns och att det i långa loppet kan kosta med än mac. Teologiska fakulteten andra argumentet var Pris/prestanda/service/garanti Vs Apple.
Så frågan är satsar utvecklarna och Apple överhuvudtaget på special programvara som används på universitet runt om i världen, som man en gång gjorde på 90 talet!
Jag har försökt köra vissa av programmen via Vpc men det funkar inte alls, för långsamt och buggit! Finns det inte längre special program av den här typen till Mac längre? Program som en gång bara fanns till Mac.
Speciell mjukvara utvecklas inte längre till Mac, finns det alternativ till mjukvaran eller?