Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airport Express tar bara iTunes?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-19 18:00

Hej!

Köpte nyligen en Aiport Basstation. Var bra trött på min D-link och kände även att musik kunde vara kul trådlöst.

Men kan jag bara skicka det som spelas från iTunes trådlöst? Kan jag inte streama ut allt mitt ut-ljud från datorn? Exempelvis om jag tittar på film så vill jag ju inte behöva koppla in sladden i datorn igen för att sen sätta tillbaks den när jag ska lyssna på musik.

Verkar märkligt?

AirFoil
Kan dock vara klurigt att få till synkning i filmer ibland.

• Oregistrerad
  • 2005-12-19 18:30

Ah okej.

Men det finns alltså inget sätt för att få hela "ut ljudet" på datorn till Aiport?

Det är ju inte utan att man känner sig lite blåst på konfekten..

Det ska finnas 3e partspropdukter som fixar detta.

• Oregistrerad
  • 2005-12-19 20:24

Alltså det är ju riktigt risigt att inte ens de videos man spelar upp i iTunes kommer ut till högtalarna.
Då försvinner ju lite poängen med att koppla in hela högtalaranläggningen till Aiport om man bara kan spela upp mp3 filer från iTunes.

Det är också risigt att det inte poängteras så tydligt som det borde när man köper produkten.
Som nu exempelvis när jag ska se på film på datorn, då får jag antingen koppla om eller ta fram hörlurar.

Ursprungligen av Ian.C:

Alltså det är ju riktigt risigt att inte ens de videos man spelar upp i iTunes kommer ut till högtalarna.
Då försvinner ju lite poängen med att koppla in hela högtalaranläggningen till Aiport om man bara kan spela upp mp3 filer från iTunes.

Det är också risigt att det inte poängteras så tydligt som det borde när man köper produkten.
Som nu exempelvis när jag ska se på film på datorn, då får jag antingen koppla om eller ta fram hörlurar.

Det är tråkigt om du känner dig blåst, men jag tycker det framgår rätt tydligt i produktinformationen att det som funkar är att strömma musik från iTunes.

Hittade det här i en annan tråd. Har inte hunnit testa det ännu men enligt beskrivningen ska det funka bra till trådlös överföring av alla typer av ljud via airport express. Trådlös bildskickning ska däremot tydligen vara värre.

http://www.rogueamoeba.com/airfoil/

Tillägg:
Har testat nu. Funkar utmärkt, både strömmande ljud och från nedladdade ljudfiler från datorn. Det är dock några sekunders fördröjning. Kostar 25 dollar. Gratisversionen funkar helt ut men endast i tio minuter, sedan börjar det brusa.

Senast redigerat 2006-01-17 12:18
  • Medlem
  • 2006-01-17 12:21

AirFoil fungerar utmärkt.

För övrigt håller jag med om att det framgår ganska tydligt att det är iTunes (Airtunes) det handlar om.
http://www.apple.com/se/airportexpress/

1
Bevaka tråden