Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Varför inte en enda stor? Jag ser ingen fördel med att dela upp diskar.. Det blir bara jobbigt när man senare kommer på att man skulle haft mer plats på nån del som är för liten..
På minin har jag en "Mac HD" och en "Users". Smidigt när jag vill installera nytt system, men inte ta bort egna filer (har min hemma-mapp på users).
Men det är klart, med en ny extra disk kanske det är overkill med flera partititioner?
Mac OS X har en funktion som heter "Archive & Install" som man kan välja under installationen. Det arkiverar operativsystemet men sparar alla dina filer och inställningar. Du får samma effekt som du beskriver ovan, men kan ha allt på samma partition utan problem.
En fråga som är intressant här är hur pass mycket hastigheten påverkar om du har Mac OS X på en extern hårddisk och att du o andra sidan har Mac OS X på en snabbare hårddisk 7200 vs 5400.
En fråga som är intressant här är hur pass mycket hastigheten påverkar om du har Mac OS X på en extern hårddisk och att du o andra sidan har Mac OS X på en snabbare hårddisk 7200 vs 5400.
Någon som vet?
Ett nyinstallerat Tiger känns betydligt rappare att köra från den externa disken (7200/8 MB) än Mac minins interna 4200:a.
Synd bara att ljudnivån ökade en smula...
Man måste för övrigt jumpra disken till master för att vila ska fungera som det ska.