Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vart finns knappen??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 02:46

Har ju också fått erbjudandet om att bli med .mac, men jag vill inte, vill bara ha kvar min e-mejl adress. Tittade i FAQn och försökte hitta vart man kan göra detta, har även letat här men inte hittat nån info, kanske den finns någon annanstans? Hur som helst, FAQn hänvisar till något som kallas: Email Account Management button, min fråga är då: Vart finns den??? Hittar den ingenstans. Så ifall någon har hittat den skulle jag vara väldigt tacksam om jag kunde få en beskrivning (karta) dit! Tack på förhand!

Från FAQn:
To assign the email-only account to an existing iTools or .Mac trial account, click the Email Account Management button. Enter the member name and password of the iTools or .Mac trial account you want to convert, then click Convert. Please note that once a trial account has been converted, all the account´s data files (except for email messages) will be removed from Apple´s servers. Other .Mac services, such as iDisk, HomePage, Backup, and Virex, are not accessible to email-only accounts.

• Medlem
  • International user
  • 2002-08-26 03:22

Om du har ett .mac-konto kan du lägga till andra existerande emailadresser till det kontot. Det är det FAQen handlar om. Du kan inte behålla endast emailadressen.

[ 26 Augusti 2002, 03:23: Meddelandet ändrat av: mattan ]

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 12:21

Ok, men vad är email-only accounts? Det är alltså de som försvinner nu eller?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-08-26 12:29

Hela iTools försvinner och ersätts av betaltjänsten .mac. Din mailadress går alltså åt pipan om du inte "uppgraderar".
Du måste ha .mac för att lägga till email-only-accounts.
Snyggt hanterat av Apple? Knappast, men den diskussionen ska vi inte ta nu igen...

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 22:13

ok, då fattar jag. har inte orkat bry mig om det så mycket hittills men det är lite jobbigt att behöva byta mailadress igen! Tack för svaren iaf!

1
Bevaka tråden