Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD - surround via MOTU896HD

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-21 02:31

Jag har ett problem jag brottats med ett par dagar. Jag har en PB 15" 1,67 och vill spela DVD-filmer med surroundljud (DD eller dts) i Apple DVD Player. Jag vill få ut ljudet till mitt MOTU 896HD som är kopplat med FireWire till macen. I "Ljud-/MIDI-inställningar" ser allt bra ut där jag väljer Multikanal och 5.1 samt väljer vilken kanal som ska gå till en viss högtalare. Vid test/brusning av sytemet låter det ur alla högtalare. Men när jag spelar en DVD i DVD-player får jag inget annat än stereo ut. Varför??

• Oregistrerad
  • 2005-12-21 03:54

Vad har du för inställningar i "DVD Player"?

Ursprungligen av Otti:

Jag har ett problem jag brottats med ett par dagar. Jag har en PB 15" 1,67 och vill spela DVD-filmer med surroundljud (DD eller dts) i Apple DVD Player. Jag vill få ut ljudet till mitt MOTU 896HD som är kopplat med FireWire till macen. I "Ljud-/MIDI-inställningar" ser allt bra ut där jag väljer Multikanal och 5.1 samt väljer vilken kanal som ska gå till en viss högtalare. Vid test/brusning av sytemet låter det ur alla högtalare. Men när jag spelar en DVD i DVD-player får jag inget annat än stereo ut. Varför??

• Oregistrerad
  • 2005-12-21 09:32

Jag kan inte ställa in så mycket i DVD player. Vad som står är att man kan ansluta till S/PDIF för att få digitalt 5.1 ut. Men tror jag ska använda systemljud ut, som hänvisar till Ljud i systeminställningar. Där är MOTU896HD vald. För ljudet går genom MOTUn, men bara i stereo. (Jag vill alltså få 6 analoga ut från MOTUn).

Ursprungligen av Ola Hansen:

Vad har du för inställningar i "DVD Player"?

1
Bevaka tråden