Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mail vägrar lägga till nya regler...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öland
  • 2005-12-23 11:26

Här kommer mitt skumma problem:

Jag vill lägga till en regel, där alla mail från en adress skall raderas. Så långt går det bra. Men sen vägrar inställningsfönstret att stänga ner sig. Har försökt med allt. Funkar inte... Kan däremot byta flik och redigera mina konton, men inte stänga. Om jag sen tar bort den nya reglen funkar det igen. Har provat att döpa om reglen. Men det funkar inte heller, då kan jag inte stänga "nyregelfönstret".

Någon som vet vad det handlar om?

//Filip

• Medlem
  • Öland
  • 2006-07-12 10:42

Eftersom ingen svarat här ställer jag frågan igen: Ingen som vet?

• Medlem
  • International user
  • 2006-07-12 11:00

Jag provade just att lägga till en ny regel, men det fungerade som det ska.

När reparerade du rättigheter på din disk senast? Konstiga problem i program som gäller just inställningar av saker kan möjligtvis ha att göra med att filen/mappen med inställningarna inte kan skrivas av programmet.

En annan felkälla just för att inställningar beter sig konstigt är när man har för lite ledigt utrymme på disken i fråga - en del säger 20% av volymen skall vara ledig, men någon gigabyte är OK, även om det är i minsta laget.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-07-12 13:33
Ursprungligen av Filip:

Här kommer mitt skumma problem:

Jag vill lägga till en regel, där alla mail från en adress skall raderas. Så långt går det bra. Men sen vägrar inställningsfönstret att stänga ner sig. Har försökt med allt. Funkar inte... Kan däremot byta flik och redigera mina konton, men inte stänga. Om jag sen tar bort den nya reglen funkar det igen. Har provat att döpa om reglen. Men det funkar inte heller, då kan jag inte stänga "nyregelfönstret".

Någon som vet vad det handlar om?

//Filip

Hur ser regeln ut? Du kanske har glömt att fylla i något.

• Medlem
  • Öland
  • 2006-07-13 01:06

Ok, tack för alla svar!

Mina svar på era frågor är fölljande:

Inget fel på mina regler: De är inget komplicerat utan villken ny regel som helst skapar problem tex "alla från denna användare skall flyttas hit"

Repererar rättigheterna gör jag kanske var 3-4 dag, beroende vad jag jobbar med och hur mycket jag obbar, så det är inte heller problemet.

Som min disk ser ut nu har jag 40% ledigt. Har också hört att man skal ha runt 10% ledigt för att systemet skall funka ok. Men som sagt, vore underbart med fler idéer, och tack än en gång till alla som hjälpt till med svar och funderingar

Kanske en korrupt "prefsfil". Jag råkade ut för det i ett annat sammanhang för en liten tid sedan. Faktiskt för första gången sedan flytten till OSX. (I gamla systemet hände det ofta) Så det tog lång tid att tänka i de banorna.
Inte det första jag skulle titta efter i ett fall som ditt heller, men du står ju inte på ruta ett precis och då kanske det är dags att gripa efter halmstrån...

mr

1
Bevaka tråden