Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fungerar min bank bra (FSB)?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag undrar vilka internetbanker nuförtiden inte stöder Mac. SHB sägs fungera bra med Netscape numera. Men jag har FSB som jag aldrig använt med Mac, om FSB inte fungerar med Mac tänker jag genast byta till SkandiaBanken.

Min sambo har Nordbanken och han säger att banken kräver Internet Explorer på PC. Han vill gärna att Nordbanken stöder FF officiellt innan han byter webbläsare (eller OS).

Men lista gärna alla banker som inte stöder Mac, på Susning.nu finns det en lista över banker som inte stöder Linux men inte på Mac.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-27 00:50

Föreningssparbanken funkar toppen på Mac. Jag kör Firefox. Det funkar även med Safari, men då får man pilla så att popupen inte blockeras.

SEB funkerar kanon med Safari

ru4real?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-27 01:49

Fsb

Ursprungligen av silfo:

Föreningssparbanken funkar toppen på Mac. Jag kör Firefox. Det funkar även med Safari, men då får man pilla så att popupen inte blockeras.

Silfo vilken version av fsb internet bank använder du?
får fel meddelandet:

Din browser tillåter inte cookies. Din browser måste tillåta att cookies sätts under tiden du är inloggad.

fast popupen inte är blockad å cookies är tillåtna.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2005-12-27 10:44
Ursprungligen av jbirgne:

Silfo vilken version av fsb internet bank använder du?
får fel meddelandet:

Din browser tillåter inte cookies. Din browser måste tillåta att cookies sätts under tiden du är inloggad.

fast popupen inte är blockad å cookies är tillåtna.

Versionen av banken är väl samma för alla, men kanske har du en gammal version av Safari? Jag kör Tiger och det funkar bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-27 02:32

SEB fungerar jättebra, använder framför allt Safari. Speciellt med deras nya layout, stilrent..

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-12-27 12:25
Ursprungligen av olovvbn:

Min sambo har Nordbanken och han säger att banken kräver Internet Explorer på PC. Han vill gärna att Nordbanken stöder FF officiellt innan han byter webbläsare (eller OS).

Jag har Nordbanken, eller Nordea som de heter nu, och deras internetbank fungerar utmärkt både med Firefox och Safari.

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2005-12-27 15:24

Jag har Nordea, SEB och ICA, samtliga fungerar bra med Safari.

  • Oregistrerad
  • 2005-12-27 16:49

FSB gjorde om sin Internetbank och då slutade den fungera med Safari, får alltid upp samma felmeddelande, att jag inte accepterar cookies, trots att jag gört. FSBs nya layout fungerar dock klockrent i Camino, har inte testat den i FF än.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-26 18:11

Firefox SEB

Firefox ska fungera på SEB men inte för mej..
Det går bra att logga in med digipasset osv, men efter en kort stund (alltid) får jag meddelandet: "Du är ej inloggad, logga in på nytt om du vill fortsätta med dina bankärenden"
Vad kan det bero på?

Det är inga problem med Safari.
http://www.99mac.se/forum/images/smilies/grater.png

  • Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-07-27 11:59

Jag tröttnade på FSB kassa service och otroligt oförskämda kundservice. Samt att internetbanken är inte alls i klass med SEB.

SEBs internetbank fungerar kanon under safari, och Firefox. Testade i shiira också, gick bra där med.

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-07-27 12:18

FSB fungerar idag utan problem under Safari och FireFox. Både nya Safari och gammla safari fungerar utan problem.

  • Oregistrerad
  • 2006-07-27 16:13

Östgöta Enskilda Bank funkar bra med mac oxo, både safari och firefox stöds officiellt

Håller med Bijan om FSBs kundservice när det gäller internetbanken. De skyller ifrån sig och har ingen som helst koll på teknik. Tyvärr verkar utvecklarna inte vara mycket bättre att döma av det skräp som skickas till webbläsaren. FSB fungerar, ja, men det är inte för att FSB har gjort ett bra jobb.

1
Bevaka tråden