Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kopiera från NTFS till HFS+

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Situationen är följande: Jag har en PowerBook och ett par NTFS-diskar från forna Windows-tider. Jag behöver infon från dem.

Senast jag lirade NTFS på Mac var ganska precis ett år sedan och stödet var toksämst. Man såg bland annat inte alla filer och det var en rätt obehagligt uppstyckad upplevelse att browsa i katalogträd som var inkompletta när PowerBooken läste dem men inte när PC:n gjorde det.

Har stödet blivit bättre nu? Jag behöver kopiera 200 gb data och det enda jag kan komma på är att antingen koppla in NTFS-diskarna till en PC som delar ut dem via nätverk och på så vis komma åt dem med Mac:en. Men det är seeegt.

Eller så formaterar jag en annan disk till FAT32 som ju stöds av både Win och OS X och mellanlagrar på den. Det känns osäkert.

Vad har ni för tips?

Stödet för NTFS fungerar nu bättre i Mac OS X, men du kan fortfarande bara läsa men inte skriva till NTFS. Jag har för mig att det är för att Microsoft inte har så stor lust att säga hur man ska göra. Det ska dock av vad jag hört numera gå bra utan problem som du beskriver.

Hmm kanske borde prova det då. Skrivning till NTFS har jag ju ingen nytta av, och om läsningen funkar bra så vore det klockrent.

1
Bevaka tråden