Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jag har en extra temperatursensor

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag fick för en tid sedan iBookens hårddisk utbytt då den tidigare dog både rejält och snabbt. Nu startade jag för första gången sedan dess Temperature Monitor och ser att jag har en extra temperatursensor. SMART Disk FUJITSU MHT2030AT. Sitter den i hårddisken eller hur fungerar det? Och hur är den kopplad för att kommunicera med resten av datorn?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-12-28 02:43

SMART. Det är vad din disk är. Dvs den implementerar SMART-teknologin för övervakning och status rapportering om sig själv.

Läs mer på: http://en.wikipedia.org/wiki/Self-Monitoring%2C_Analysis_and_Reporting_Technology

A-ha. Vad trevligt.

• Oregistrerad
  • 2005-12-28 21:44

Har SMARTsensor i standard-disk (7200-varianten) i min pb (oktober), men ingen monitor jag testat vill lira med den riktigt. Ger bara värdet 38°C, vilket är lite trist.
Detsamma gäller sensorn i batteriet samt "graphics processor" (fladdrar bara mellan 90°-100°).
Tror iofs "trackpad" har frusit också.

Äsch, var ju inte många sensorer som vill returnera värde när allt kommer omkring. Vet inte om det är senaste revisionens pb som har lite svårflirtade sensorer eller så.
Någon mer som känner igen sig?

jag har en ibook, g3a iofs, men jag kan bara kolla tempen på hårddisken, jag vill kunna se på dem andra platserna. Går det på en ibook g3a?

• Oregistrerad
  • 2006-01-04 11:49

Antagligen inte. Jag hittar bara en sensor hos hårddisken - men det är den som blir varmast på datorn också...

1
Bevaka tråden