Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Programmeny?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I samband med att jag äntligen införskaffat Tiger, behöver jag ha tillbaka den lilla meny som jag hade i övre högra hörnet. Har totalt glömt av vad programmet hette. Har vant mig vid den sedan 8.5 och har svårt att vara utan den.

När man klickade i menyraden, kom det ner en drop-downmeny med alla igångvarande program, man kunde välja att gå över till ett annat, dölja det eller dölja alla andra.

Någon som kan tipsa om programnamn?

Stig K (:confused: som skall byta efternamn till Alzheimer)

Ursprungligen av Tobias Thor:

Det finns två program ASM (Shareware) och X-Assist (Freeware). Vad gäller X-Assist så fungerar det förvisso väldigt bra, men placeringen blir inte längre längst ut till höger i Tiger pga Spotlight (förstoringsglaset).

MVH/Tobbe

Tack, ASM var det.

Förstår känslan, kände precis lika till en början. Trots det så vet jag inte om jag skulle rekommendera något hjälpprogram till det här. Tycker att det gick förvånansvärt snabbt att vänja sig vid att använda docken istället. Dessutom så tycker jag att det går mycket snabbare och smidigare att växla mellan öppna program genom snabbkommandot Äpple+Tab. Med denna metod går det dessutom att t.ex. gömma eller stänga program osv. Du håller bara Äpplet nedtryckt vid "rätt" ikon och väljer H eller Q...

1
Bevaka tråden