Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DVD-kvalitet

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-12-28 16:15

Har bränt några dvd-skivor i programmet iDVD men tycker inte det blir 100-procentigt bra.Tycker det blir en försämring i förhållande till orginalet som är mixat i iMovie. Finns det några inställningar i iDVD som påverkar kodningen?Blir det sämre kvalitet om det är mycket film som ska brännas?Hur mycket film får plats på en DVD?Hur vet jag när det inte får plats.Många frågor men jag har inte pysslat med film förut.Jobbar för övrigt på en helt ny iMac G-5.

Hej!
Synd att du inte är helt nöjd. I Idvd 4 så finns det möjlighet att spela in max 120 minuter på en dvd. Hur det är i senaste versionen vet jag tyvärr inte.

Under Idvd/inställningar finns valet bästa kvalite eller bästa prestanda (max 60 minuter). Bästa prestanda använder en högre bitrate 8 mbps per sekund. Väljer du bästa kvalité och filmen är 90 min är bitraten 5 mbps och för 120 min används 4 mbps. Så för projekt på max 60 minuter välj bästa prestanda.

Allt enligt boken Ilife 04, the missing manual av David Pogue.

MVH
Anders

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2005-12-28 20:38

OK.Filmen var 98 minuter och jag hade valt bästa kvalitet.Om jag förstod dig rätt blir det sämre hur längre filmen är med den inställningen.Det bästa vore väl att inte göra längre filmer än 60 minuter och välja bästa prestanda då.

1
Bevaka tråden