Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBox 2 och G4 under 1GHz

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-12-30 16:21

Är det ngn som kör MBox 2 på en G4 med under 1 GHz i processorn? Hur funkar det?
Har sett att det inte rekommenderas men kan funka ändå, skulle gärna vilja...

Men exakt hur många MHz ligger G4an på som du tänker använda?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-12-31 10:46

Asså jag kör PT på min 1.2 iBook. DEt är väl på gränsen om det funkar om man vill ha lite plugs på... Jag använder dock 1:a mboxen, men vad skulle påverka prestandakravet egentligen? Det är väl programvaran som suger Hz? Jag önskade att jag hade mer Hz. Men det funkar ju onekligen, smakprov finns på mitt bands hemsida www.kuryakin.tk vi använder ganska mycket effekter och sånt.

Det mest problematiska är att PT inte orkar arbeta med reason som slave på min dator... Så det går kasnke inte på din heller då? Kanske inte ett krav som du ställer heller.

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 11:33

Min G4 är på 867 MHz o jag kör idag PT 6.7 på en Mbox 1. Det jag vill göra är att köra PT 7 på en Mbox 2 för att få en volymkontroll till monitorerna. Men på Digidesigns hemsida står det att de inte rekommenderar att man använder Mac med under 1 GHz i processorn. Och nu har jag hittat Mbox 2 på rea men kan ju inte testa den utan att förlora bytesrätten...

Jag kan idag använda Reason rewired utan problem om jag inte kör så mycket pluggar.

Om dom rekommenderar 1GHz så betyder det väl att det är gränsfallet på slö för programmet.
Programmet "kanske" funkar på din dator, men om det gör det kan du ju inte förvänta dig Turbo Prestanda.

• Oregistrerad
  • 2005-12-31 12:59

Nej, precis, det är just därför jag vill veta om ngn annan har gjort detta!

Har du sökt omkring på google?

Jag har original mBox och kör PTLE 7. Min 1.25GHz iMac orkar dessutom med Reason 3 samtidigt. Jag använder sparsamt med pluggar iofs. Det hjälper ju om man har 1 GB ram eller mer.

Med fel hardware buffer börjar det prutta så jag önskar mig en lite snabbare dator.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-03-01 09:54

Jag kör en powerbook på 867Mhz och 1GB ram. Har ju inte försökt jobba skiten ur den men för tillfället så snurrar det på bra utan lagg. Kör 7:an som enligt rykten ska vara lite mera optimerad. Vad vet jag?

1
Bevaka tråden