Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Alla widgets avslutas!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Försökte installera en uppdatering av en widget, (tror det var TV widgeten) och sedan avslutas alla widgetar när jag öppnar Dashboard. Försöker jag lägga till nya widgets avslutas den direkt och jag har nu en tom dashboardskärm.
Har provat att kasta inställningarna, reparera behörigheter, starta om men inget hjälper.
Tips?

Hehe var det mitt fel det?

Testa öppna aktivitetskontroll och ha listan med processer i bakgrunden när du tar fram ditt (förmodligen) tomma dashboard. Kolla om nån skum process drar igång alternativt om det finns någon röd process i bakgrunden när du har dashboard framme och drar ut en widget.

Krashar det fortfarande så skapa en ny användare, logga ut dig själv och logga in på den nya användaren (använd inte "snabbt användarbyte") och plocka fram Dashboard där? Kraschar den nya användarens dashboard också?

Jae, är inte 100 på att det var din widget, men tror det...
Detta fungerade i varje fall utmärkt. Tog bara fram listan på inaktiva processer, öppnade dashboard och la till mina widgets. Kunde inte se något konstigt i aktivitetskontroll men gick det bra, utan krash!
Stort tack för hjälpen!

Toppen!
Händer det igen så säg gärna till i den "officiella" tråden, det var bara en ren slump att jag hittade den här.

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=82824

Om det var mitt fel så vill jag gärna försöka fixa det

1
Bevaka tråden