Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forumet inaktivt?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-30 23:08

Är det bara jag eller skrivs det inte ens i närheten av så många inlägg som tidigare sen den nya versionen av 99mac kom? Förr var det ju rena chatten här. Nu har det skrivits ca 15 inlägg dom senaste 4 timmarna. 15 Inlägg för ett par veckor sen var ju max en halvtimme. Minns att jag brukade sitta på startsidan och läsa alla dom senaste trådarna. Men nu får man ju vänta 2 dygn för att ha något nytt att läsa :(. Funkar verkligen alla macar så bra nu för tiden att ni inte har någonting att skriva om?

Gissningsvis är det ett helt gäng mac-ägare som är bortresta över helgen och har annat än internetforum att tänka på.

Ursprungligen av xtimmyx:

Är det bara jag eller skrivs det inte ens i närheten av så många inlägg som tidigare sen den nya versionen av 99mac kom? Förr var det ju rena chatten här. Nu har det skrivits ca 15 inlägg dom senaste 4 timmarna. 15 Inlägg för ett par veckor sen var ju max en halvtimme. Minns att jag brukade sitta på startsidan och läsa alla dom senaste trådarna. Men nu får man ju vänta 2 dygn för att ha något nytt att läsa :(. Funkar verkligen alla macar så bra nu för tiden att ni inte har någonting att skriva om?

Tycker med de har dalat lite här på 99mac, de kan säkert bero på att många är bortresta men själv tycker jag de har blivit fint här men rörigare. Tex," senaste kommentarer" på första sidan känns lite för mycket innan va de bra när man bara såg en lista på i vilket forum och inlägg någon hade kommenterat. Men de kanske bara är jag som tycker att de är rörigare här nu?

Ursprungligen av JonasEk1:

Tex," senaste kommentarer" på första sidan känns lite för mycket innan va de bra när man bara såg en lista på i vilket forum och inlägg någon hade kommenterat. Men de kanske bara är jag som tycker att de är rörigare här nu?

Vi flyttade ner senaste kommentarer för ett tag sedan och placerade notiser högst upp, följt av senaste trådarna i forumet (i den högra spalten), för att få förstasidan lite bättre. Men du tycker fortfarande det är rörigt? Hur skulle du föreslå att vi förbättrade det? Om vi tillför ännu mera på framsidan är ju risken att det blir rörigare.

Men jag tycker att senaste kommentarer fortfarande kan bli bättre genom att inte lägga ut hela kommentarerna utan bara början, som det är nu blir det lite väl mycket.

Ursprungligen av Adrian B:

Vi flyttade ner senaste kommentarer för ett tag sedan och placerade notiser högst upp, följt av senaste trådarna i forumet (i den högra spalten), för att få förstasidan lite bättre. Men du tycker fortfarande det är rörigt? Hur skulle du föreslå att vi förbättrade det? Om vi tillför ännu mera på framsidan är ju risken att det blir rörigare.

Men jag tycker att senaste kommentarer fortfarande kan bli bättre genom att inte lägga ut hela kommentarerna utan bara början, som det är nu blir det lite väl mycket.

Jo men de är just de att man inte får en helhetsbild på första sidan riktigt när man ser "senaste kommentarer" vilket gör de rörigt. Som du säger kan man ju bara korta ner kommentarerna eller så lägger man bara namnet på diskussionen där och som innan att man för pekaren över så kommer de en liten pop'up som visar de senaste inlägget i diskussionen. Eller så låter man bara "senaste kommenterer" vara kommentarer på nyheterna på första sidan. Lite reflektioner från min sida bara

Eller så låter man bara "senaste kommenterer" vara kommentarer på nyheterna på första sidan.

Men det är precis så det är...

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-12-31 09:44

Jo men de är just de att man inte får en helhetsbild på första sidan riktigt när man ser "senaste kommentarer" vilket gör de rörigt. Som du säger kan man ju bara korta ner kommentarerna eller så lägger man bara namnet på diskussionen där och som innan att man för pekaren över så kommer de en liten pop'up som visar de senaste inlägget i diskussionen. Eller så låter man bara "senaste kommenterer" vara kommentarer på nyheterna på första sidan. Lite reflektioner från min sida bara

Jag håller med om att senaste kommentarerna tar upp alldeles för stor plats. Vet inte om det är så du menar men jag tycker att senaste kommentarerna ska fungera precis som senaste foruminläggen gör, dvs att man bara ser rubriken och att dom lägger sig i den ordningen som det senast kom en kommentar i.

Ursprungligen av Adrian B:

Precis! För som det är nu så får man scrolla som en tok för att komma ner till Köp/Sälj annonserna. Brukar alltid kolla in dem innan jag går vidare till forumet. Fast en varning utfärdas för kramp i pekfigret för att ta sig dit.

Det har varit lite lägre aktivitet här, men som Standout säger så är det ju helger nu. Testa att besöka forumet den 10:e januari så får du nog se på andra bullar...

Jag kan skriva mer nu när jag har kostat på mig 60min Wlan på X2000

Får bli en attack på 99mac med posts...

...eller inte, 24 tim utan sömn sätter sina spår.

Joakim - Som har sett 4st Powerbook G4 på det här tåget

1
Bevaka tråden