Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Analog video till PowerBook G4, hur?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 22:50

Hej,

jag har sökt i denna oändliga(!) källa av kunskap men inte funnit svaret. Jag har en liten trådlös kamera som har analog video och audio utgång som skall användas i ett modellflygplan. Tyvärr har min DV kamera ingen ingång för detta (trodde inte ens jag skulle behöva DV-in närjag köpte den) så något måste jag släpa ut i naturen, videon är tung och går inte på 12 V. Detta är alltså bakgrunden till att jag skulle vilja kunna ansluta analogt till min PowerBook G4/1.67/100Gb för inspelning, och som ni inser är inte kravet på kvalitet särskilt högt då kameran är relativt liten (läs dålig).

Tacksam för alla tips och just det... Gott nytt år!
/Martin

  • Medlem
  • 2006-01-01 23:09

http://www.elgato.com/index.php?file=products_eyetv200 Kan detta vara något? Vet att de testade denna i testlabbet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 23:15

Tackar för snabbt svar,

definitivt en bra lösning men lite över min budget (Euro 329) då detta endast är ett försök samt att jag har annan program och hårdvara för själva editeringen sedan tidigare.

/Martin

Kolla om EyeTV EZ funkar med Mac.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-01 23:50

Skaffa en ADVC 55 eller dyl. DV-konverter. Kostar från c:a 1800-2000 kr inkl. moms och drar in det du söker. Denna drivs även på ström via FW.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-02 15:59

Tack för hjälpen allesammans!

/Martin

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-03 10:50

Tror även den finns ett antal USB-prylar. Men jag är osäker på om de levererar något av värde vad gäller kvalité…

glöm inte att kolla vad folk har skrivt om produkten på nätet först innan du köper nåt, finns en hel google med info.

1
Bevaka tråden