Hej! Tänkte starta en ny tråd gällande mitt sök efter en annan mus än Mighty Mouse men det är kanske lika bra att skriva här...
Jag är trött på Mighty Mouse eftersom markören hoppar jämt åt olika håll - speciellt duktig är den att hamna på helt oönskade ställen. Den hoppar upp till höger kant där man har Exposés "Show Desktop" option aktiverad, nästa gång hamnar den kanske längst ner till vänster, jag måste hela tiden vara "på vakt". Det känns jobbigt och min troubleshooting innehöll en del tester - installera om MM drivrutiner, testa olika musmattor, köra med musen direkt på skrivbordet...näää, samma sak.
Jag har testat en Logitech mus som jag använder med familje-PCn, och den funkar perfekt, den är t.o.m. trådlös. No problem.
Det enda som Logitech inte lyckas göra på min Powerbook är horisontell scrollning (funkar däremot på PCn). Hade den klarat det så hade Mighty Mouse flugit "mighty fast" till någon som orkar med den.
Min fråga här är då om ni känner till någon mus som klarar av horisontell scrollning i OS X? Det nämndes inte i de förslagen som folk hade här... Tack på förhand
Jag kör Tiger med de senaste uppdateringarna på en Powerbook 15 alu. som är 6 månader gammal.