Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blåtand

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-02 22:57

Hej,
Ny här på fotumet och även på Mac (powerbook 15").
Jag försöker använda min Tre mobil som modem men jag tycks inte få kontakt via blåtand. Är det inte så att min Mac skall visa tilgängliga enheter (telefoner, tangentbord, etc..) på liknande sätt som Airport uppe till hö i menyn. datorn kan komma i kontakt med telefonerna men endast om jag vill skicka eller bläddra i enhten, jag tolkar det som om datorn söker kontakt vid de tillfällena. Status på telefonen i syusteminställningar är parkopplad,konfigurerad men inte ansluten.

Vad gör jag för fel??

tacksam för svar,

Mvh Jens

  • Medlem
  • Lund
  • 2006-01-02 23:41

vad har du för mobil? Om du har en sonyericsson z800i så finns det ett modem script som man måste instalera på din dator. så att du kan använda den som modem. Ang blåtand så måste denna vara påslagen på din telefon för att din dator ska hitta den. Någon kanske kan hjälpa dig mer om de vet vilken telefon du har då blirv det lite lättare att guida dig rätt

608 i som modem

Jag har problem med ett mode script till min Ericsson 608i. För att komma ut på nätet använder jag ett script från Motorola 835. Finns det andra lösningar?

Jag kan synka hyfsat med iSybc, men en del uppgifter faller bort ; några tips?

Även jag använder Tre som operatör. att de inte har bättre support!!!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2006-02-06 11:27

Ja, läs denna tråd. 3G och GPRS konfigureras på samma sätt men med olika modemskript. På sidan som länkas från den tråden finns SonyEricsson-skript.

1
Bevaka tråden