Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filöverföring via IMs?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-03 00:08

Har tittat lite i gamla trådar och undrar vad de smidigaste sätten för filöverföring mellan pc/mac är?

Idealet vore miranda/adium och kunna skicka flera filer i bra hastighet men det har gått sådär med AIM/ICQ/MSN som jag provat hitills. Jag har använt www.dropload.com ett par gånger tidigare under året men det verkar fungera sådär numera.

Ett alternativ jag funderat på är att låta motparten med OSX slå på ftpn och ge mig ett konto men det är ju inte lika smidigt som drag'n'drop direkt. Dock så handlar det oftast om icke-fasta ipn, brandväggar hit och dit och annat som brukar lägga hinder i vägen och då vi inte pratar om någon överdrivet tekniskt intresserad person som skall ta emot filerna är avancerade konfigurationer inte något bra alternativ.

Prova med Skype, brukar funka bra.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-04 17:54

Hmm, samtal funkar ju med god kvalité men när det skall föras över filer så snackar vi 1-2kb/s vilket inte känns helt optimalt. Någon magisk inställning man bör göra?

Ursprungligen av d99gnu:

Hmm, samtal funkar ju med god kvalité men när det skall föras över filer så snackar vi 1-2kb/s vilket inte känns helt optimalt. Någon magisk inställning man bör göra?

Då har du otur och fått din överföring att gå via en tredje part pga av en grinig brandvägg. Normalt sätt ska det tuta på i bra fart. Borde rimligtvis gå att öppna upp portar för att lösa problemet.

1
Bevaka tråden