Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Långsam fildeling över Msn-klienter.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-07 18:09

Jag har ett skumt problem. Jag sitter på Brebandsbolaget och kör det via Aiprort Express trådlöst in i min Powerbook

Alla internetaktiviteter förutom de som berör msn går hur snabbt som helst. När jag tankar från Piratebay eller från Soulseek så går det som tåget.

Men när jag ska skicka/Ta emot filer genom Audium eller Msn så går det helt plötsligt hur segt som helst? Är det här något som alla har eller har jag gått på en landmina bara?

Jag trodde först det var Audium som strulade men nu har jag testat med Microsofts msn och fått samma resultat. Finns det fler klienter kvar?

• Avstängd
  • International user
  • 2006-01-07 18:18

Öppna port 1863, funkade för mig iallafall.

• Oregistrerad
  • 2006-01-07 18:25

Ah okej!

hur gör jag det mer exakt då? har inte full koll på hur jag öppnar portar..

• Oregistrerad
  • 2006-01-07 19:05
Ursprungligen av Ian.C:

Ah okej!

hur gör jag det mer exakt då? har inte full koll på hur jag öppnar portar..

Systeminställningar > Fildelning > Brandvägg
Ny, anger port och namn

edit: fick det inte att funka för egen del...

Senast redigerat 2006-01-07 19:21
  • Medlem
  • Sollefteå
  • 2006-01-09 15:16

Om man kör Adium beror det väl på att det inte finns någon support i programmet för direkta filöverföringar mellan två användare, iaf när det gäller msn-protokollet, därför måste filen slussas genom en server eller något sådant(?), på den servern stryps väl bandbredden rätt rejält för annars skulle alla filöverföringar sänka servern helt. Nu kanske jag är helt ute och cyklar, men det är iaf så jag har fått det förklarat för mig.

• Medlem
  • Danderyd
  • 2006-01-09 16:18

Måste man ändra port även i MSN:s inställningar? Se gärna min tråd om detta:"Kan ej ta emot filer i MSN":

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=91238

1
Bevaka tråden