Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PB hittar inte D-Link USB 2.0-kort

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-07 22:23

Jag köpte ett D-Link DUB C2 till min Powerbook G4 för att få USB 2.0, har installerat drivrutinerna men får det inte att funka, jag kör Mac OS X 10.4.3. Datorn hittar inte kortet

Jag har just det kortet till min Powerbook G4 Titanium 1Ghz och det funkar bra.
Jag måste dock mata ut kortet för att datorn ska gå i vila när jag stänger locket

Om jag kollar baksidan av mitt kort så har "H/W Ver.:A2"
Det står direkt efter serienummret. Är det samma på ditt kort ?
Funkar din PCcard-plats med andra kort ?

Jag kunde inte installera D-Links drivrutin, men det funkar direkt utan drivrutin.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-08 17:25

H/W Ver:A" står det på mitt också, jag har inte provat med något annat PCcard, så du tror
att det kan vara den som är trasig ?

Står det A eller A2 som hårdvaruversion?
Verkar ju konstigt om A inte skulle funka när A2 gör det. Jag behövde bara stoppa i kortet så dök det upp på en gång. Det blir en liten ikon i menyraden som visar att kortet är aktivt.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-09 22:52

A2, jag testade med ett D-Link kort för trådlöst nätverk, det har 2 lampor som blinkar (funkar i min pc) men det var helt dött i G4:an så jag tror att pccard-slot:et inte funkar, jag har aldrig använt det tididgare så vet inte om det har funkat någon gån över huvudtaget.
Har du något bra tips på hur man kan testa det/alternativit om det går att byta

Låter jobbigt att behöva byta men det kanske går. Den sitter ju ganska lättåtkommlig under tangetbordet. Du har väl kollat kablar osv så inget sitter löst.

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-11 19:45

ska pilla isär PB:n och kolla

• Medlem
  • Eskilstuna
  • 2006-01-11 20:01

Tack för tipset, kontakten till card platsen satt inte i riktigt ordentlig, nu funkar det

1
Bevaka tråden