Genom jobbet har jag skött om ett 30-tal burkar genom åren, varav tre eller fyra pc.
Generellt har det varit minimalt med hårdvarukrångel med Macarna. Min egen PB har visserligen haft problem med skuggor på skärmen men den har bytts ut.
En Ibook pajade för en månad sedan. Den är ca 4 år gammal. När jag skickade in den för rep så visade det sig att garantin var förlängd på den serien Ibookar. Reparationen kostade noll, förutom att den var bortrest några veckor.
Då ska man också veta att jag kör Macarna lääänge. Jag har fortfarande Imac rev1 rullande som praktikant-apparater. De funkar alldeles utmärkt som skrivmaskiner samt enkla surf+mejlburkar.
Förvisso har en del grejer gett upp av åsknedslag men det tycker jag inte att någon hårdvara ska lastas för. Det har snarare varit slarv med elskydd från min sida.
Det finns berättelser med mardrömsexempel men det är inget som jag drabbats av utan rubrikens fråga är för mig ett faktum. Håller den ett år så håller den 10.
Jag bar förresten iväg en trio med Mac IIfx på soptippen för ett par år sedan. De fungerade, men var förstås inte användbara. Därtill har jag en Mac IIci i serverrummet som nöd-DNS ifall ordinarie DNS skulle gå ned.