Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya iBooks, hur troligt?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-08 19:42

Jag har en köpare på min iMac G5 men vet inte om jag vågar sälja den fören på onsdag, men det vore ju trevligt att sälja den imorgon så att man har pengar till på tisdag och kan beställa en iBook (om dom kommer) direkt så kanske man får den skapligt fort. Men vågar man det? Om det inte blir någon iBook så sitter jag ju utan dator. Vad ska jag göra?

Tycker du ska vänta. Även om du beställer 1 sekund efter keynoten så är det ändå x antal 1000 som får den för dig i USA och England. Om du beställer samma dag eller dagen efter gör inte så stor skillnad, tyvärr. Vissa har alltid förtur som Apple affärerna i USA, Apple store USA och England.

Även om dom släpper en ny iBook så kanske den inte levereras förrän om 2 månader, eftersom vissa produkter är inte färdiga för leverans. Även fast produkten är med på keynoten.
Då blir det en lång väntan på leverans, och lång tid utan dator.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-08 20:09

Du har nog rätt är jag rädd men jag hann visst redan skicka ett mail till köparen där det stod att han kunde köpa den. Men det är inte hela världen ändå kom jag på. Kan sitta och surfa och det med Xboxen så länge (Linux). Har ju tangentbord och mus och det till den. Hakuna matata

• Oregistrerad
  • 2006-01-08 20:28

Hur lång leveranstid brukar det vara vid nya produktsläpp. Är 2 månader standard...?

Ursprungligen av simonn:

Hur lång leveranstid brukar det vara vid nya produktsläpp. Är 2 månader standard...?

2 månader är lite. 6 mån är mera likt Apple. iPod mini, Power Mac G5 mfl...

Närå. Så illa är det väl inte. Men precis som för de flesta företag som lanserar nya produkter är det svårt att bedömma efterfrågan. Bäst är att beställa på lanseringsdagen hos Applestore, inte nån återförsäljare, då är chansen som störst att det ska gå snabbt. Men några två månader lär man inte behöva vänta oavsett.

Ursprungligen av Rickard A:

2 månader är lite. 6 mån är mera likt Apple. iPod mini, Power Mac G5 mfl...

Närå. Så illa är det väl inte.

Näe, som tur är så går det snabbare ibland. Det är väldigt olika, men t.ex. den senaste iBooken kom i händerna på väntande 99macare bara 10 dagar efter att den lanserades, se den här tråden.

• Medlem
  • 2006-01-09 00:38

Om de iBookarna som vi hoppas på släpps så kommer efterfrågan att vara hysterisk. Då kommer det att ta tid innan vi i lilla Sverige får några.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 16:32
Ursprungligen av Adrian B:

Näe, som tur är så går det snabbare ibland. Det är väldigt olika, men t.ex. den senaste iBooken kom i händerna på väntande 99macare bara 10 dagar efter att den lanserades, se den här tråden.

... om man inte köpte via fristående försäljare dvs.
mummel mummel mummel

Om du väntar kanske köparen ändrar sig också. Det kanske kommer nåt han vill ha istället för din iMac.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-08 20:52

Mm den tanken slog mig också men det verkar inte som det för han var iaf medveten om att det skulle släppas grejer på tisdag och det verkade itne oroa honom.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-08 22:09

Nu är det fixat, jag ska sälja datorn på onsdag. Skönt, då vet jag om jag har ågon dator att köpa eller inte innan jag säljer.

Det låter som en bra lösning.

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2006-01-09 18:45

Jag undrar verkligen om det kommer nya iBook's. Jag hoppas mer på Powerbook fronten då jag tänkt sälja min iBook för en fet Powerbook istället. Dags att trappa upp sig lite känns det som.

Den som lever får se, vi kanske får se både och?

• Oregistrerad
  • 2006-01-09 18:50

Här har ThinkSecret talat idag. Undrar om det stämmer

http://www.thinksecret.com/news/0601expo.html

EDIT: Läste texten lite mer noggrant och det var visst äldre uppgifter...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 21:55

På tal om leveranstider; nä kan man vänta sig att få iLife 06´om man köper på tisdagen eller onsdagen?

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 22:29
Ursprungligen av adzam 1:

På tal om leveranstider; nä kan man vänta sig att få iLife 06´om man köper på tisdagen eller onsdagen?

HärreGud©, vänta och se om det kommer nån iLife 6 innan du börjar undra.:eek:

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-09 23:03
Ursprungligen av Konrad:

HärreGud©, vänta och se om det kommer nån iLife 6 innan du börjar undra.:eek:

Eftersom iLife alltid har upptaderas vid denna tidpunkt på året, behöver jag inte vänta. Jag trodde att nån borde veta det efter tidigare erfarenheter.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-09 23:06
Ursprungligen av adzam 1:

Eftersom iLife alltid har upptaderas vid denna tidpunkt på året, behöver jag inte vänta. Jag trodde att nån borde veta det efter tidigare erfarenheter.

För att inte tala om Apples lilla misstag att lägga upp en länk till iLife 06 på sin hemsida.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 23:09
Ursprungligen av xtimmyx:

För att inte tala om Apples lilla misstag att lägga upp en länk till iLife 06 på sin hemsida.

I så fall är det väl inget misstag och då kan du väl lägga ut en länk?:confused:

Edit: Nu har jag tittat och hittar inget sånt. Skämtar du?

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-09 21:57

Gaah jag klarar inte det här länge! Vill ha Intel-books!

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-09 23:14
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 23:19

Länken är borta nu i alla fall.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2006-01-09 23:24

Ja det var ju en halv vecka sen som den var upp, och det var tydligen bara för en kort stund.

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-09 23:30

Den kommer nog tebax i morgon.

1
Bevaka tråden