Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Musik via iBook

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag undrar hur jag skall få till det bra här hemma. Jag vill på ngt sätt använda min iBook som jukebox och få ut musik till fler rum än där högtalarna står.
Jag har läst era diskussioner om Airport men jag fattar inte riktigt.. Hur skall jag göra? Om jag köper Airport Express.. Hur f-n får jag ut ljudet via den? Eller har jag fattat totalt fel?

ru4real?

att jag behöver högtalare i de rum jag vill få ut musik till förstår jag... men..

Apple.com/airportexpress och framförallt Strömma ljud till flera AirPort Express:er med Airfoil 2.0 borde besvara alla dina frågor. Du behöver alltså bara kopple dina högtalare till airport expressen och ställa in i iTunes eller i Airfoil.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Apple.com/airportexpress och framförallt Strömma ljud till flera AirPort Express:er med Airfoil 2.0 borde besvara alla dina frågor. Du behöver alltså bara kopple dina högtalare till airport expressen och ställa in i iTunes eller i Airfoil.

Ehh... Koppla högtalarna till Airpot Express... Måste jag ha flera stycken Airports om jag vill ha ljud i fler rum?

ru4real?

• Oregistrerad
  • 2006-01-09 09:32
Ursprungligen av ru4real?:

Ehh... Koppla högtalarna till Airpot Express... Måste jag ha flera stycken Airports om jag vill ha ljud i fler rum?

ru4real?

Kör du med förgrenare från AEns utgång och drar sladd till två olika stereos har du ju löst problemet, men förmodligen fått lite nytt krångel att tampas med, samt har ingen möjlighet att individuellt justera volym, som genom airfoil

förgrenaren, 22-728 35,00.- på classe: http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/220728_X_2004-06-29_160933.jpg

Ursprungligen av svampmoln:

Kör du med förgrenare från AEns utgång och drar sladd till två olika stereos har du ju löst problemet, men förmodligen fått lite nytt krångel att tampas med, samt har ingen möjlighet att individuellt justera volym, som genom airfoil

förgrenaren, 22-728 35,00.- på classe: http://www.clasohlson.se/images/products/S/lo/B/220728_X_2004-06-29_160933.jpg

Ahh.. Så jag måste en stereo i varje rum... I C... jag trodde man kunde dra högtalarkabel bara..

Tack för infon

ru4real?

• Medlem
  • 2006-01-09 10:27
Ursprungligen av ru4real?:

Ahh.. Så jag måste en stereo i varje rum... I C... jag trodde man kunde dra högtalarkabel bara..

Tack för infon

ru4real?

Du kan ju ha högtalare med inbyggda förstärkare, det behöver inte vara just en hel stereo. Datorhögtalare typ 2.1 eller liknande med sub och satelliter duger lika bra bara du kopplar in dem med rätt sorts kabel från Expressen.

• Oregistrerad
  • 2006-01-09 11:02

Skulle du ha dubbla utgångar från förstärkaren går det ju såklart att dra sladdar in i andra rum också, annars är det nog Giggs förslag som gäller. Kommer inte på någonting mer på rak arm i alla fall.

1
Bevaka tråden