- knisch
- Medlem ●
Hej!
Jag har ett problem som jag hoppas någon har lösningen på..
Jag jobbar som spinninginstruktör och vill mixa ihop musik som jag köper framförallt via iTunes MusicStore. Tidigare använde jag ToastJam 6 där man visserligen inte kan beatmixa musiken men där det gick att crossfada och sedan bränna ner mixen. Numera kan jag inte göra detta eftersom iTunes m4p-filer inte går att bränna i ToastJam.
Finns det något bra program som hanterar m4p som klarar att loopa, beatmixa, crossfada samt fungerar som brännprogram?
Tacksam för svar!
Mvh Magnus
Jag är inte säker, men jag tror att traktor dj studio klarar av det formatet. Helt säkert är att det klarar mixningen i alla fall...
tyvärr inte, jag kör fortfarande traktor dj studio 2.6 och där funkar det INTE med köpta filer, dock vanliga .m4a. det har kommit en 3.0 nu, men den klarar inte heller köpt musik från ITMS. hur kasst som helst om man har mycket köpt musik därifrån. det finns ju sätt att komma runt det om man googlar, men det är ju inte direkt smidigt.
Tack för svar!
Misstänkte att inte Traktor heller skulle fixa det. Tråkigt! Antingen får ju Apple fixa fram ett program eller så blir resultatet att man slutar handla på iTunes..
Tyvärr hjälper inte Hymn heller eftersom den inte fixar de senare uppdateringarna av iTunes.
Jag är ingen fena på Mac´s egna ljudproduktionprogram- fixar några av dem det? Fler alternativ?
Man kan göra övertoningar med garageband, vet inte om det klarar skyddade filer dock. (Har inga sådana )
Hurvida 99mac ställer sig till Hymn vet jag inte- så länge det används för eget bruk borde det var ok- och så är det i mitt fall.
Nu när man ändå försöker köpa sin musik på lagligt vis känns det klart tråkigt de program man har inte längre fungerar. Jag fortsätter gärna köpa musiken via iTunes men tycker inte användbarheten borde inskränkas.