Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Hej!
Att starta något av programmen i Office tar 45 sekunder eller mer på min PB 17". Kan någon förklara varför och hjälpa mig lösa problemet!. Har Office 2004 och kör Tiger.
Står det "uppdaterar Typsnittsdatabasen" eller liknande ? Isåfall kanske du har korrupta fonter eller nåt. I vanliga fall görs detta bara allra första gången du startar nåt av office programmen och det tar väl ca 45 sekunder...
Står det "uppdaterar Typsnittsdatabasen" eller liknande ? Isåfall kanske du har korrupta fonter eller nåt. I vanliga fall görs detta bara allra första gången du startar nåt av office programmen och det tar väl ca 45 sekunder...
Varje gång jag startar dyker meddelandet "Optimerar typsnittsmenyns prestanda" upp. Får försöka kolla fonterna. Tack för tipset så här långt!
Kan det vara så att du har ett .Mac konto?
Jag har själv ett och har upptäckt att öppna Office och "spara som" går som sirap.
Så fort jag stänger av synkroniseringen så öppnar Office direkt igen. Jag hoppas att Apple kommer fixa detta med nästa uppdatering för det är väldigt irriterande.
Att starta något av programmen i Office tar 45 sekunder eller mer på min PB 17". Kan någon förklara varför och hjälpa mig lösa problemet!. Har Office 2004 och kör Tiger.
Du har förmodligen problem med typsnitten, ja. Inte nödvändigtvis korrupta fonter utan snarare för många fonter igång från fel platser och att vissa är i konflikt med andra.
Kolla Apples guide till vilka typsnitt som är nödvändiga och var de ska ligga så får du nog fart programmen: