Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hög latency vid synthspel

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Flyttar frågan hit: Kör ljudet digitalt från en iMac G5 till en extern DA-omvandlare. Får dock en hög latency på mina softsynthar, 30-40 ms i stället för de 5-6 ms jag har ställt in i setupen för mina softsynthar när jag spelar på ett USB-anslutet keyboard.
Finns det nåt känt problem med att köra ljud digitalt från macen, eller finns det nån inställning i Tigern för att få det att fungera bättre?

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 18:58
Ursprungligen av bruksarn:

Flyttar frågan hit: Kör ljudet digitalt från en iMac G5 till en extern DA-omvandlare. Får dock en hög latency på mina softsynthar, 30-40 ms i stället för de 5-6 ms jag har ställt in i setupen för mina softsynthar när jag spelar på ett USB-anslutet keyboard.
Finns det nåt känt problem med att köra ljud digitalt från macen, eller finns det nån inställning i Tigern för att få det att fungera bättre?

Det låter som att du har en latens i din externa DA. Har du några inställningsmöjligheter på den, vad det nu är? Får du samma latens om du lyssnar på macens analoga utgång?

A

Tack tack, helt rätt spår, men det är min Samsung sorroundanläggning som har en latency "inbyggd" vara sig man kör analog eller digital signal direkt från iMacen.

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2006-01-28 19:01

Om det är din Samsung sorroundanläggning som har en latency "inbyggd" vara sig man kör analog eller digital signal direkt från iMacen - så har ju inte Mac'en med detta att göra. Jag ser ingen lösning på problemet - ett Samsung D/A latency-problem.

Ursprungligen av mjg:

Om det är din Samsung sorroundanläggning som har en latency "inbyggd" vara sig man kör analog eller digital signal direkt från iMacen - så har ju inte Mac'en med detta att göra. Jag ser ingen lösning på problemet - ett Samsung D/A latency-problem.

Helt rätt, en svår nöt.:confused:

1
Bevaka tråden