Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve får 4 av 5 i PC Mag

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

I tidningen PC Mag testas Xserve och den får hela 4/5 möjliga.
Läs själva.
http://www.pcmag.com/article2/0,4149,575556,00.asp

• Medlem
  • Uppsala
  • 2002-10-12 20:55

Kul att Xserve uppmärksammas, det är definitivt ingen dålig produkt och är ju faktiskt ett riktigt bra alternativ ur ekonomisk synvinkel. Gäller dock att klara "fördomsbarriären".....

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
[/URL]

Men om man ser på de övriga servertester som PCMag gjort så är Xserves resultat bara medelmåttigt eftersom de testade PC-servrarna (plus någon från Sun) får 4/5 eller 5/5.

Man måste alltid skaffa sig en liten överblick över spelfältet. Resultatet 4/5 säger absolut inget om man inte vet vilket resultat andra brukar få.

Bäste Herr Svante Wendel. Nu handlade det inte om vad andra fick för resultat. Utan vad Xserve fick för resultat.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:
Bäste Herr Svante Wendel. Nu handlade det inte om vad andra fick för resultat. Utan vad Xserve fick för resultat.

Men nu var det ju jag som skrev inlägget, inte Svante Wendel. Och för övrigt så är det fullständigt uppenbart för alla som någonsin ägnat sig åt någon form av yrkesmässiga jämförelser, eller betygsättning eller annat liknande, att betyget 4/5 i sig är fullständigt ointressant så länge som jag inte vet vad konkurrenterna får för betyg.

Betyget 4/5 säger absolut ingenting ensamt. Betyget 4/5 kan vara uruselt om det är så att de flesta andra får 5/5. Och det kan vara fantastiskt bra om de flesta andra får 2/5 eller 3/5. Man måste alltid se vad andra får för att få lite perspektiv på det.

Eller hur?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-10-12 22:53
Citat:

quote: Betyget 4/5 säger absolut ingenting ensamt. Betyget 4/5 kan vara uruselt om det är så att de flesta andra får 5/5. Och det kan vara fantastiskt bra om de flesta andra får 2/5 eller 3/5. Man måste alltid se vad andra får för att få lite perspektiv på det.

Betygskalan i PCMag är inte relativ utan betyget 5/5 är en mycket bra server, 1/5 är en väldigt dålig server.

Relativa betyg används av grundskolan och sätts med hjälp av centralproven. De är värdelösa för de säger ingenting om elevens verkliga kunskap utan bara om den ene är bättre än den andre.

• Medlem
  • Hammarö
  • 2002-10-12 23:43
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Bob:

Citat:

quote: Betyget 4/5 säger absolut ingenting ensamt. Betyget 4/5 kan vara uruselt om det är så att de flesta andra får 5/5. Och det kan vara fantastiskt bra om de flesta andra får 2/5 eller 3/5. Man måste alltid se vad andra får för att få lite perspektiv på det.

Betygskalan i PCMag är inte relativ utan betyget 5/5 är en mycket bra server, 1/5 är en väldigt dålig server.

Relativa betyg används av grundskolan och sätts med hjälp av centralproven. De är värdelösa för de säger ingenting om elevens verkliga kunskap utan bara om den ene är bättre än den andre.

Även tidningen Nätverk & kommunikation gav Xserve 4 av 5 i deras senaste nummer (första intrycket).

Det tar sig.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tage-me-T:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christopher:

Men nu var det ju jag som skrev inlägget, inte Svante Wendel.

Men du är ju Svante så jag fattar inte vad du talar om.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Tage-me-T:

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Mattias Hedman:
[/URL]

Men om man ser på de övriga servertester som PCMag gjort så är Xserves resultat bara medelmåttigt eftersom de testade PC-servrarna (plus någon från Sun) får 4/5 eller 5/5.

Man måste alltid skaffa sig en liten överblick över spelfältet. Resultatet 4/5 säger absolut inget om man inte vet vilket resultat andra brukar få.

Precis vad jag har försökt påpeka för Svenska Macworld också. Betygsskalor är nästan aldrig bra. Säger oftast ingenting. Som jag skrivit i tidigare trådar så har däremot tidningen DatorMagazin ett helt okej sätt att bedöma brahet på.

• Medlem
  • Nacka
  • 2002-10-14 22:56
Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Chaosstar:
Precis vad jag har försökt påpeka för Svenska Macworld också. Betygsskalor är nästan aldrig bra. Säger oftast ingenting. Som jag skrivit i tidigare trådar så har däremot tidningen DatorMagazin ett helt okej sätt att bedöma brahet på.

Från en okunnig som inte läst DatorMagazin sedan tidningen handlade om Amiga:

Hur bedömmer DMZ de saker de testar?

/arvid

1
Bevaka tråden