Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop startar inte efter typsnittstädning

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hade på tok för många typsnitt aktiverade och var tvungen att göra något. Använde FontExplorer för att avaktivera allt utom systemtypsnitten och har sedan återaktiverat de typnitt som ska vara nödvändiga för Office och CS (som ligger i fontmappen under Bibliotek/Application Support/Adobe/Fonts).
Men nu går det inte att starta Photoshop. Övriga CS program fungerar men Photoshop avslutas direkt efter inläsning av Twain... när typsnitten ska läsas in.

Misstänker naturligtvis att det är min storstädning som är problemet. Vad ska jag göra?

Har provat att installera en demo av Photoshop CS2, men det ger samma problem. Kastat .plist, startat om datorn, rensat font cache.

• Medlem
  • 2006-01-13 15:16

Prova att aktivera Helvetica, Helvetica Neue, tror den används för startrutan första gången
där man kan kolla demos mm

Tack, men det har löst sig.
Aktiverade samma typsnitt som jag hade igång å en annan dator (där Photoshop fungerade fint), testade och testade...
Hittade också en del andra forum med frågeställningar om samma problem.
Blev tvungen att installera om systemet, sparade inställningar och användare, så det var ju inte så krångligt. Sedan fungerade det.
Behövde dock inte installera om Photoshop, eller snarare, endast ny installation av PS hjälpte inte.
MF

1
Bevaka tråden