Jag fick min iMac 2.1 16 december men hann inte köra igång med den ordentligt förrän i måndags morse då allt var överflyttat och lirade fint.
Blev lite kall i magen när jag följde keynoten... Förra gången jag köpte Mac var det en Cube och den gick ur roduktion typ 2 månader senare, så jag är dock van, men den här gången kändes det lite värre. Men blir jag lika nöjd med iMacen som med Cuben har jag många fina år tillsammans med den här burken framför mig.
Det som framför allt känns lite konstigt är att Apples givetvis måste ha vetat när de lanserade iMac G5 iSight i höstas att de med största sannolikhet bara några månader senare skulle lansera Intel-iMac. Så varför uppdaterade de en iMacen? Redan i höstas var det ju en ganska överraskande uppdatering.
Kan de tvara så att Apple köpt på sig en rejäl hög G5-chip som de behövde bli av med, och därför släppte iMac G5 iSight? Bra för aktieägarna kanske, men det känns som om jag som användare kom lite i kläm.
(min låter också lite väl mycket tycker jag...ska se om jag ska ringa AppleStore och fråga trots allt)