Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul med ny vassare iMac men...

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • International user
  • 2006-01-11 11:16

Göttigt?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 13:54

Jag köpte min iMac G5 förra måndagen. Känns surt som fan. Vill byta nu!

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2006-01-11 23:05
Ursprungligen av tobot:

Jag köpte min iMac G5 förra måndagen. Känns surt som fan. Vill byta nu!

Det borde du väl kunna också? Det är väl alltid 14 dagars returrätt på Apple Store.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-11 14:09

Undrar hur pass realistiska benchmarksen är egentligen. (surt sa räven )

  • Oregistrerad
  • 2006-01-12 22:27
Ursprungligen av tobot:

Undrar hur pass realistiska benchmarksen är egentligen. (surt sa räven )

Svårt att säga när man bara mätte heltal och flyttals prestanda. Väldig svårt att jämföra processor hastigheter.

  • Medlem
  • 2006-01-11 22:16

Om datorn var värd sitt pris för en vecka sedan är den väl fortfarande värd samma pris i dag? För köparen i alla fall. Är ni med...?

Seriöst, det handlar om en vanlig speedbump, händer med jämna mellanrum. I det här fallet skulle jag räkna med ett ton hårdvaru- och mjukvaruproblem med de nya modellerna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-12 18:07

Editors/thomas: Tyvärr så köpte jag den på Macforum i göteborg. Jag har mailat dom men inte fått svar. Antar att dom blivit överösta med liknande mail...

Baron: Jo, jag förstår vad du menar. Men jag hade kunnat få samma dator för samma pris med mycket bättre prestanda... känns inte kul.

Ursprungligen av tobot:

Editors/thomas: Tyvärr så köpte jag den på Macforum i göteborg. Jag har mailat dom men inte fått svar. Antar att dom blivit överösta med liknande mail...

Baron: Jo, jag förstår vad du menar. Men jag hade kunnat få samma dator för samma pris med mycket bättre prestanda... känns inte kul.

Då kan jag tipsa om att det alltid kan vara värt att vänta och se vad som dyker upp på en "Apple-mässa" om det bara är någon vecka till den när man tänkte köpa dator. Men man måste såklart veta om det.

Själv är jag bitter för att min iSight-kamera har trillat ned och gjort tre repor mitt på min LG Flatron LCD-skärm, men det är en annan historia...

  • Oregistrerad
  • 2006-01-17 11:08
Ursprungligen av star-affinity:

Då kan jag tipsa om att det alltid kan vara värt att vänta och se vad som dyker upp på en "Apple-mässa" om det bara är någon vecka till den när man tänkte köpa dator. Men man måste såklart veta om det.

Själv är jag bitter för att min iSight-kamera har trillat ned och gjort tre repor mitt på min LG Flatron LCD-skärm, men det är en annan historia...

hehehe tack för tipset :rolleyes:
Lärde oss det den hårda vägen.

Senast redigerat 2006-01-17 11:29
  • Medlem
  • Malmö
  • 2006-01-12 19:04

Riktigt sugen på MB Pro:n...

Vad borde man få för ett sånt här ekipage?
17" iMac G5 2GHz Rev. B
160Gb Hårddisk
1,5 GB RAM
AirPort Extreme
Bluetooth
Inköpt i Sept.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 09:50

Jag fick min iMac 2.1 16 december men hann inte köra igång med den ordentligt förrän i måndags morse då allt var överflyttat och lirade fint.

Blev lite kall i magen när jag följde keynoten... Förra gången jag köpte Mac var det en Cube och den gick ur roduktion typ 2 månader senare, så jag är dock van, men den här gången kändes det lite värre. Men blir jag lika nöjd med iMacen som med Cuben har jag många fina år tillsammans med den här burken framför mig.

Det som framför allt känns lite konstigt är att Apples givetvis måste ha vetat när de lanserade iMac G5 iSight i höstas att de med största sannolikhet bara några månader senare skulle lansera Intel-iMac. Så varför uppdaterade de en iMacen? Redan i höstas var det ju en ganska överraskande uppdatering.

Kan de tvara så att Apple köpt på sig en rejäl hög G5-chip som de behövde bli av med, och därför släppte iMac G5 iSight? Bra för aktieägarna kanske, men det känns som om jag som användare kom lite i kläm.

(min låter också lite väl mycket tycker jag...ska se om jag ska ringa AppleStore och fråga trots allt)

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 10:43
Ursprungligen av Goka:

Det som framför allt känns lite konstigt är att Apples givetvis måste ha vetat när de lanserade iMac G5 iSight i höstas att de med största sannolikhet bara några månader senare skulle lansera Intel-iMac. Så varför uppdaterade de en iMacen? Redan i höstas var det ju en ganska överraskande uppdatering.

Kan de tvara så att Apple köpt på sig en rejäl hög G5-chip som de behövde bli av med, och därför släppte iMac G5 iSight? Bra för aktieägarna kanske, men det känns som om jag som användare kom lite i kläm.

Visst var det så, Apple ville försäkra sig om att inte tappa fart i försäljningen av iMac och få ut så mycket av gjorda investeringar i befintlig teknik i full vetskap om att de skulle lansera Intel iMac'en några månader senare.

Jag är väldgt nöjd med iMac'en men trots det så är vetskapen om att jag "gick på" ett affärsmässigt knep lite störande.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 10:55

Det var lite kul att se nyhetsbrevet från inWarehouse Hemma igår. iMac G5 på finaste reklamplatsen - "Nytt år - ny dator" och "Snyggare och kraftfullare än någonsin - iMac G5 ger en ny innebörd åt allt-i-ett-elegans. Bränn DVD, surfa via airport, möjligheterna är oändliga!".

Antar att inWarehouse ser framemot att bli av med sitt lager på 82 stycken iMac G5...:-)

Bevaka tråden