Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis uppgradering till iLife 06?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2006-01-11 10:03

Hej!
Jag fick min efterlängtade PMG5 2x2,5 HemPC dagen före nyårsaftonen.
Nu kommer iLife 06. Har jag då rätt till gratis uppdatering? Det har ju bara gått två veckor.

Mvh

Per-Anders

Jag tror ohennig har rätt. Som salt i såren kan jag dessutom tillägga att Apple inte längre verkar ge uppgraderingspriser heller, utan bara säljer till fullpris.

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror ohennig har rätt. Som salt i såren kan jag dessutom tillägga att Apple inte längre verkar ge uppgraderingspriser heller, utan bara säljer till fullpris.

Egentligen är ju butikspriset ett uppgraderingspris. Den som köper iLife '06 har ju en mac som levererades med iLife en gång i tiden (om man undantar de allra äldsta maskinerna som finns i omlopp, men dessa är sällan aktuella för alla iLifeprogram då det går så himskans segt).

Hur ska man tolka att apple skriver följande om "iWeb": *iWeb publishing requires Internet and webserver access (.Mac recommended). - Betyder detta att man också kan publicera den på det webhotell/server där man själv vill ha sina sidor? OM det nu är så att man REKOMENDERAR .Mac så borde det väl gå att undvika att åter skaffa sig ett .Mac-konto, är själv av uppfattningen att .Mac är för dyr men kan förstå att andra gärna betalar för tjänsten. Jag hade .Mac i 2 år men föredrog sedan Martins "Mac.se".

Jag skulle gärna köra iWeb men avaktar med att köpa iLife06 och kör vidare med RapidWeaver tills det blir lite tydligare med VAR man kan publicera sina sidor.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2006-01-16 00:57
Ursprungligen av Olle@mac:

OM det nu är så att man REKOMENDERAR .Mac så borde det väl gå att undvika att åter skaffa sig ett .Mac-konto, är själv av uppfattningen att .Mac är för dyr men kan förstå att andra gärna betalar för tjänsten. Jag hade .Mac i 2 år men föredrog sedan Martins "Mac.se".

Snåljåp, jag kör med både .Mac och mac.se.

Ursprungligen av henil:

Snåljåp, jag kör med både .Mac och mac.se.

Ok, vad gör då detta dig till, "Pojken med guldbyxorna"? Allt är enkelt, det finns viktigare saker än att betala för alla trender eller att tvingas tanka bilen och ha råd att åka till jobbet. Just nu så tillkommer det för min del kostnader för borrande av bergvärme, flytta över datorns avbetalning, bilens lån... så där ryker ca: 280.000 men jag hade gärna haft utrymme för även .Mac som får vänta till ett annat år. Det iWeb ger som bonus är i mitt tycke sättet att visa bilder (Ajax) och det kan jag avstå ifrån med tanke på att RapidWeaver kan skapa bildvisning i Flash.

• Medlem
  • Härnösand
  • 2006-01-16 20:11
Ursprungligen av Olle@mac:

Ok, vad gör då detta dig till, "Pojken med guldbyxorna"? Allt är enkelt, det finns viktigare saker än att betala för alla trender eller att tvingas tanka bilen och ha råd att åka till jobbet. Just nu så tillkommer det för min del kostnader för borrande av bergvärme, flytta över datorns avbetalning, bilens lån... så där ryker ca: 280.000 men jag hade gärna haft utrymme för även .Mac som får vänta till ett annat år. Det iWeb ger som bonus är i mitt tycke sättet att visa bilder (Ajax) och det kan jag avstå ifrån med tanke på att RapidWeaver kan skapa bildvisning i Flash.

OK!
Bergvärmeborrning slukar ju en del pengar. Hoppas det fungerar bra för dig.

God miljö-insatts också Olle!
Trist att det vart så dyrt.

Ursprungligen av kitesurf:

God miljö-insatts också Olle!
Trist att det vart så dyrt.

Utanför tråden: http://home.mac.se/olle/bergvarme/index.html

Arbetet påbörjades idag torsdag, se URL. Nja så dyrt är det inte. ca: 130.000 är ett relativt genomslittligt pris, borrar +120 meter. 1 år med ca: 3 kubikmeter olja är med dagens höga oljepris ca: 25.000 - staten betalar för 2006 tillbaka 14.000, räntan på själva lånet är för närvarande 2,75%. Bör kunna betala av rubbet på 4 år. Den ungefärliga sänkningen av den totala energikostnaderna (olja & el) bör mellan tummen och pekfingret ligga på ca: 70-72%.

Please - åter till tråden så att den inte spårar ur, ville bara vara vänlig och svara lite...

1
Bevaka tråden