Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag står och väger om att skaffa en iBook 12" för att ha med på föreläsningar och dylikt, men efter Macworld står man och funderar om den kommer att vara tillräckligt up-to-date att köra program om ett par år. Ska program vara både PPC och Intel kompatibla numer, eller hur är det?
iBooken som den är nu klarar ju av allt jag behöver egentligen, och priset gör det inte mindre lockande direkt!
Det kommer säkert en Intelbestyckad efterföljare till iBook snart. Och alla större program, inklusive Apples egna, kommer att gå att köra på båda plattformarna flera år framöver.
Så köp en nu om du behöver en.
Det kommer säkert en Intelbestyckad efterföljare till iBook snart. Och alla större program, inklusive Apples egna, kommer att gå att köra på båda plattformarna flera år framöver.
Så köp en nu om du behöver en.
Säkerligen: vilket gör saken så frustrerande. Man hade hoppats att det skulle komma en nu under MacWorld, men icke Terminen börjar igen i februari, och ska man gå och vänta mer än ett halvår på att en ny variant ska komma ut så missar jag lite av poängen då jag kommer ha en hel del att skriva denna terminen (och efterföljande, förmodligen). Köper jag en nu kanske jag kan sälja den för ett O.K pris när det är dags att byta igen?
Apple's datorer brukar ha väldigt högt 2'a hands värde...en iBook på en 600-800mhz ligger ju på närmare 4000-5000 fortfarande. Tycker nog du ska vänta tills slutet av nästa veckan.
Kommer ingen info då så tror jag det kommer dröjja tills våren/sommarn innan d kommer nån ny.
O andra sidan har ju iMac updaterats...men iaf.
Vänta kommer jag att göra: det man funderar över också är om någon eventuell "MacBook" kommer att ligga på samma prisnivå som den gamla iBooken. Det verkar ju rimligt att den gör det, med tanke på att det skiljer rätt lite mellan säg, den nya iMacen och den gamla i prisnivå. Det känns lite som att det är iBookens grej, att vara "affordable", t.om för en relativt fattig student som jag