Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PM G3, skärm "slocknar" efter några minuter!!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har precis tagit emot en G3 (beige desktop) som funkade PERFEKT, iaf sedan i söndags!!!

Nu, HELT utan vidare, i morse när jag skulle surfa lite med den, så slocknade skärmen efter under 5 minuter (EFTER att jaguar startats)...

Datorn var fortfarande igång, så jag stängde av med knappen på datorn, och startade igen, men den slocknade igen efter några minuter!!!

Så efter 4-5 försök, så blev tanken direkt: "Attans, min skärm (apple studiodisplay 17) håller på att dö", så jag kopplade in en annan 21" pc-skärm, men det blev samma sak där, INTE skärmen alltså...

Jag provade att köra "separat" ström till skärmen isf via datorn, men ingen skillnad!!!

Jag KAN ju köra med min andra "funktionella" G3:a, men där har chassit "hamnat fel" misstänker jag då ljudkortet inte funkar när man har haft datorn öppen, och man får BANKA ner det för att det ska hittas i datorn (det hoppar visst ut en bit)...

Jag har senare kommit att tänka på följande: KAN det kanske vara så att datorn försöker varna om att batteriet nästan är slut, fick ju ingen bild på min PM6100 pga batteriet???

SNÄLLA, HJÄLP, jag sitter verkligen i trubbel här :(!!!

• Medlem
  • Karlstad
  • 2006-01-11 20:51

Kolla strömsparainställningarna....

har jag gjort, och alla är avstängda...

Men det började NYLIGEN, och jag har INTE rört några inställningar för strömspar, bildskärm eller något liknande!!!

Igår kväll funkade den fint (fram till ca 23.00 när jag stängde av den), men sedan upptäckte jag det i morse!!!

Och jag sitter vid den flera timmar om dagen, så jag VET ganska säkert att felet inte har uppstått igår!!!

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

MEN...

Tack vare en MYCKET trevlig skåning (du vet nog vem jag menar när du ser detta ) så fick jag en hel och fungerande (den som felet ligger i) och en länsad G3-dator, så från den länsade datorn tog jag själva bakstycket i plast då det var den som hade fått lite stryk i min "gamla", satte i gamla datorn, och vips... så passade ljudkortet fint igen :D!!!

INGEN som vet VAD som kan vara problemet???

1
Bevaka tråden