- costas
- Medlem ●
- Stockholm
Finns den att köpa idag? Jag skulle just skicka iväg en massa album till tryckeriet och jag såg att nya iphoto har en bunt med nya mallar.
Såg att en kille som la en annons på sin 2 månader gamla imac sa att ilife 06 följde med, då borde han väl köpt den över disk då det tar väl 2-3 veckor tills apple börjat skicka iväg om man köper genom apple store
här är annonsens
http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=91692
någon som vet mer?
Jag har också funderat kring det där med å köpa ilife. Kan man ladda ner det och köpa ett serienummer eller måste man ta hem det i kartong?
Nu kan du endast beställa det via AppleStore. Längre fram finns det säkert i butik, men någon nerladdning är inte möjlig.
Jag lade en beställning igår och det är 3 veckors leveranstid på just iLife. Så hur han kan skicka med det med sin 2 månader gamla iMac vore intressant att veta.
Kanske fick tag i det på Macworld Mässan - såldes säkert över disk där ?
Det står levereras senast 31 januari på min order.
Det gör det på min också. Men det kan mycket väl bli snabbare än så. Jag beställde även iWork '06, som också hade tre veckors leveranstid. Det dök upp efter två dagar. Fast iWork är ju inte översatt, varken program eller förpackning...
Lite lustigt: jag beställde till jobbet två styck iWork '06 och en styck iLife '06 (ska skaffa multilicenser, men vill prova lite först). Lade dem som separata beställningar på Apple Store Education for Institutions, för att slippa vänta om någon av dem skulle släppas senare än den andra.
Fick i går leveransmeddelande. 2 st iWork på väg, iLife fortfarande "processing order". I dag kom paketet, innehållande 1 st iWork och 1 st iLife. De hade lagt i fel alltså. iLife-kartongen var på engelska, men programmen på svenska.
Så installations-dvd:erna är helt klart färdiga att skeppas, men kanske de svenska trycksakerna dröjer...
Finns den att köpa idag? Jag skulle just skicka iväg en massa album till tryckeriet och jag såg att nya iphoto har en bunt med nya mallar.
Jag förstod det som att iPhoto 6 inte har så många fler mallar, bara bättre kvalité på böckerna.
Jag förstod det som att iPhoto 6 inte har så många fler mallar, bara bättre kvalité på böckerna.
Jag kan minnas fel, men jag tycker det ser ut som iPhoto 6 har många fler bokmallar. Och de nya, vikta gratulations-/tack-/inbjudningskorten är inte alls dumma.
Dags att skapa ett eget forum för iWeb, eh... eller hur. Spontant intryck efter att ha fått titta på hur mallarna ser ut i iWeb är att Apple har varit lite väl snåla med sådana, 12 stycken för att vara lite exakt, varav samtliga har 6 egna variatoner. Jämför med Garagebands lopar som är många hundra. Är det en tanke att man ska kunna skapa sina egna mallar och var lagrar man dom då iså fall... så här långt tycker jag att RapidWeaver ligger långt före. Släng in 100 malla så kanske jag lämnar RW.
Dags att skapa ett eget forum för iWeb, eh... eller hur. Spontant intryck efter att ha fått titta på hur mallarna ser ut i iWeb är att Apple har varit lite väl snåla med sådana, 12 stycken för att vara lite exakt, varav samtliga har 6 egna variatoner. Jämför med Garagebands lopar som är många hundra. Är det en tanke att man ska kunna skapa sina egna mallar och var lagrar man dom då iså fall... så här långt tycker jag att RapidWeaver ligger långt före. Släng in 100 malla så kanske jag lämnar RW.
En fördel med iWeb är dock att du har ganska stor frihet att själv ändra allt på sidorna. Jag vill egentligen inte jämställa iWeb med RapidWeaver. De är liknande, men iWeb verkar vara lite mer åt ett mini-Dreamweaver än RapidWeaver.
En fördel med iWeb är dock att du har ganska stor frihet att själv ändra allt på sidorna.
Jag kan ha sett fel, själva mallen är enligt min uppfattning mindre bra när både bilder och texter redan lagts in i sidan... om jag inte såg fel så åker man på att börja om från börja ifall man ogillar resultatet och inte som i RW, dvs. bara att byta mall/tema. iWeb är förvisso mycket bättre på hur man väljer att placera text men mycke mer än så är det inte. Nu är det ju inte tvingande att använda iWeb, paketet iLife 06 är änndå värt var enda krona.
Hur köper man den engelska versionen av iLife? Jag håller på med att skaffa en ny iMac men inte Intel, och eftersom där följer iLife05 så tänkte jag uppgradera direkt & slå till med en iLife06.
Jag surfade till www.apple.com och ville beställa därifrån men slussades med en gång till den svenska Apple Store. Kan man välja installationsspråk eller hur fungerar det?
Tack.
Hur köper man den engelska versionen av iLife? Jag håller på med att skaffa en ny iMac men inte Intel, och eftersom där följer iLife05 så tänkte jag uppgradera direkt & slå till med en iLife06.
Jag surfade till www.apple.com och ville beställa därifrån men slussades med en gång till den svenska Apple Store. Kan man välja installationsspråk eller hur fungerar det?
Tack.
Ev. är det så att du får svenska manualer med iLife, men annars kan du välja språk när du har installerat. Det går faktiskt i alla program; Välj Visa info och klicka på Språk så kan du stänga av de språk du inte vill använda.
Pratade precis med kundservice på Apple och det verkar som om man vill vara på säkra sidan (att inte få den svenska versionen) så ska man ringa in sin order och be om att få iLife06 på engelska. Inte beställa på INternet alltså
Pratade precis med kundservice på Apple och det verkar som om man vill vara på säkra sidan (att inte få den svenska versionen) så ska man ringa in sin order och be om att få iLife06 på engelska. Inte beställa på INternet alltså
Så vitt jag vet, så finns det ingen svensk respektive engelsk version av själva PROGRAMMET. Det är endast KARTONGEN och DOKUMENTATIONEN som är svensk respektive engelsk version. Själva programmet installeras väl enligt det språk-val som man har gjort i OSX?
Så vitt jag vet, så finns det ingen svensk respektive engelsk version av själva PROGRAMMET. Det är endast KARTONGEN och DOKUMENTATIONEN som är svensk respektive engelsk version. Själva programmet installeras väl enligt det språk-val som man har gjort i OSX?
Yeah, hoppas att det är så eftersom jag har en engelsk OS X
Bara en fundering... vad händer med de projekt man gjort i iWeb den dagen man behöver eller vill formatera om sin hårdisk? Jag kan inte se att det ens är möjligt. Som jag fattat det så kan man ha många (alla) projekt synliga i listan samtidigt till vänster men inte spara dom som fristående projekt typ exportera dom så att man kan fortsätta efter en omformatering... rätta mig gärna om jag har fel men i dagsläget känns det som en väl hög risk OM jag skulle ha rätt. När man sparar så läggs samtliga projekten t.ex på skrivbordet om inte det enstaka som man just jobbar med.
någon som vet om någon åf har ilife inne?!?!
Alla "Apple Centers" har premiärvisning av nya iMac och iLife06 idag (tisdag 31/1) kl 17.
Se t.ex www.macoteket.se eller www.kullander.se
Själv tänker jag köra till Kullander&Kullander kl 17.
Men Macoteket har ju skickat ut mail idag om premiärvisningen... Konstigt att göra det om de inte har varorna hemma...
Men Macoteket har ju skickat ut mail idag om premiärvisningen... Konstigt att göra det om de inte har varorna hemma...
iWork06 finns. Men iLife 06 är försenad tyvärr. Man får skilja på premiärvisning också.