Okej, jag erkanner, jag har inte switchat helt, men sedan jag køpte min ibook blev jag totalfralst och ar ganska irriterad over att jag ar tvungen att ha kvar min PC.
Varfor ar jag tvungen att ha kvar min PC undrar ni. Jo, jag spelar spel, bara ett spel visserligen, WoW. Detta spelet går att installera på ibooken, det startar men prestandan ar helt horibel = ospelbart. Visserligen hade jag inte forvantat något annat heller.
Jag producerar också en del musik som i princip bara ar softsynthbaserat, altså inte mycket inspelning som kraver en snabb hårddisk utan snarare en snabb CPU och mycket minne. Reason heter programmet jag anvander som jag har anvant i 4 år på min PC. Jag installerade reason på min ibook och øppnade upp ett ganska komplicerat projekt som jag tidigare hade jobbat med på min PC utan problem. Tyvarr knalade ibooken direkt med det projektet och det gick inte att jobba med det. Datorn var før slø.
Jag vill verkligen gøra mig av med min PC, men ett krav ar att Reason och WoW skal gå att køra utan några som helst problem på en mac laptop. (nej jag vill inte ha en stationar dator). Tror ni att MacBook 1,8Ghz skulle kunna leverera tillracklig med prestanda før dessa program? Antar att jag måste vanta på universella binarer men det borde inte ta så lång tid.
Grejen ar at det ar ganska svårt att motivera et køp på 24 000NOK om jag egentligen inte har någon nytta av prestandan. Kom inte å sag att jag skal køpa en PC eftersom min inspiration totaldør nar jag sitter vid den. Det ar också en av anledningarna til at jag vil ha en portabel mac med bra prestanda!
Lång post blev det, skulle uppskatta svar om hur ni tycker.