Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CD skivor fastnar (ibland).

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ungefär var tredje gång jag matar in en CD eller DVD i CD-läsaren på min iBook så åker den in, men den mountas aldrig, och det går inte att få ut den. Man måste starta om datorn och hålla nere musknappen för att tvinga ut den.

Ibland kan det dock funka att starta om datorn och så har den mountats vid uppstart.

Det är inget fel på CDn eftersom det oftast funkar om man gör ett nytt försök och stoppar in CDn igen.

Det borde inte vara ett mjukvaruproblem heller, eftersom jag precis har formaterat om hela datorn, och inte har installerat nåt annat än Firefox än så länge. Problemet fanns alltså även innan formateringen.

Vad ska jag ta mig till? Det känns inte särskilt kul att (ibland) vara tvungen att starta om datorn flera gånger för att kunna läsa från en CD-skiva.

Ingen som kan spekulera?
Måste jag lämna in den för reparation?

Jag har haft samma problem med några DVD-skivor. Dock endast av ett fabrikat, så jag misstänker att det är skivorna som spökar.

Jag har knappt använt CD-läsaren och jag upptäckte problemet först med en bootleg DVD, så jag trodde också att det var problem med skivorna. Men jag har upptäckt att jag även har problem med vanliga audio CDs och orginalskivorna till OSX,

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-14 18:07

Om du har garanti kvar, fort som möjligt lämna in för service

1
Bevaka tråden