Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det virus eller inte för Mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är en PC människa, som ska byta till MAC så fort en vettig mini med DVR kommer, jag satt och surfade runt och kollade in mac lite, då denna sida kom upp:

http://www.symantec.com/region/se/product/macintosh/nav_index.html

Varför har man ett virusprogram till Mac, när det inte ens finns några virus? Eller finns det det!?

Nej, det finns inte.

Virusfilter för våra mac'ar är väl mest till för att skydda våra windows-vänner
Det finns ju inget som hindrar att vi sprider ev. smitta vidare, t.ex. via mail, även om vi är "immuna" själva.

Virus är alltså inget att oroa sig för, det finns inte.

Det enda du behöver akta dig för är Fågelinfluensan och Galna kosjukan, annars äre lungt på macfronten..

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 16:22

"Virusfilter för våra mac'ar är väl mest till för att skydda våra windows-vänner"

Jag har inga vänner på Microsoft sidan! The Dark Side!

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 19:10
Ursprungligen av zweden89:

"Virusfilter för våra mac'ar är väl mest till för att skydda våra windows-vänner"

Jag har inga vänner på Microsoft sidan! The Dark Side!

Och i så fall, på vilket sätt skulle vi som Macare kunna sprida virus vidare?
Man skickar väl inte okända bilagor vidare till sina kompisar?
Jag känner flera som fortfarande envist tragglar på i mörkret och som jag mejlar med.

• Oregistrerad
  • 2006-01-13 19:06

En mamma tog sin lille sjuke son till doktorn. Doktorn undersökte honom noggrant, men avslutade med:

"Det är inget att oroa sig för, han har fått ett virus och det går över efter några dagar."

Lättad tog modern sin lille son i handen och lämnade vårdcentralen. Ute på gatan säger pojken:

"Det var en knäpp doktor. Han tror ju att jag är en dator."

1
Bevaka tråden