Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan jag lura staten?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tingsryd
  • 2006-01-13 17:18

Jag jobbar på ett staligt verk som är inflammerat av PC-datorer. Just nu sammanställer jag ett projekt som ska presenteras offentligt och det vill jag göra i Keynote. Tanken är att överraska PowerPointanvändare och visa att man kan göra någonting ganska tråkigt på ett juste sätt. Jag har en iBook som jag tänkte använda vid presentationen. Kan jag koppla upp mig på ett befintligt bredbandsnät utan att "myndigheten" hittar min suspekta mac? Jag behöver ju lite bredband när jag designar keynoten. Kanske får jag sparken men då har jag åtminstone gjort det snyggt!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-13 17:35
Ursprungligen av Pommac:

Jag jobbar på ett staligt verk som är inflammerat av PC-datorer. Just nu sammanställer jag ett projekt som ska presenteras offentligt och det vill jag göra i Keynote. Tanken är att överraska PowerPointanvändare och visa att man kan göra någonting ganska tråkigt på ett juste sätt. Jag har en iBook som jag tänkte använda vid presentationen. Kan jag koppla upp mig på ett befintligt bredbandsnät utan att "myndigheten" hittar min suspekta mac? Jag behöver ju lite bredband när jag designar keynoten. Kanske får jag sparken men då har jag åtminstone gjort det snyggt!

Annars kan man göra en QT fil från Keynote eller nåt som funkar i en PC - bara prova så att det inte är några probs

/Tangen

• Medlem
  • Växjö
  • 2006-01-13 18:08
Ursprungligen av Pommac:

Kan jag koppla upp mig på ett befintligt bredbandsnät utan att "myndigheten" hittar min suspekta mac? Jag behöver ju lite bredband när jag designar keynoten. Kanske får jag sparken men då har jag åtminstone gjort det snyggt!

Det borde inte vara några problem men det kan ju vara så att de har låst nätverksåtkomst till MAC-adress (nätverkskortets unika adress) vilket gör att du inte kommer åt nätet. Därmed måste du lämna din dators MAC-adress till IT-avdelningen vilket kanske inte är så populärt.

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2006-01-13 18:26

Förmodligen inga problem. Internet kommer du förmodligen ut på direkt. Möjligen att du måste konfigurera nätverksinställningarna för någon proxyserver, med det kan du bara kolla på din windowsburk hur det ser ut.

Däremot blir det nog kruxigare om du ska komma åt skrivare, delade mappar på någon server eller dylikt. Men behövs det inte så var det väl strunt samma.

Men som Tangen skriver kan du också göra en QT från Keynote och köra den på windows. Krävs visserligen att du har rätt att installera QT på den maskinen, och det får du säkert inte...

Prova vettja.

1
Bevaka tråden