Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudloop uppstår

Tråden skapades och har fått 45 svar. Det senaste inlägget skrevs .

nu har jag för tredje eller fjärde gången ringt apples support...
den här gången blev jag vidarekopplad till nån tekniker som skulle veta mer...
och som de sa till 'Bugs' ovan sa dom att jag skulle vänta i en- två veckor på en lösning... han skickade även en länk med en 'artikel' som beskriver problemet... gissa vad det var för 'artikel'?

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=302978

Tack så jävla mycket. det säger ingenting och den har man ju knappt läst 10 gånger. dessutom är den inte uppdaterad på snart två månader... 'du kan väl kika in där lite då o då, så kommer det snart upp en lösning...'
fy fan.ca 25k på en powerbook känns inget vidare just nu...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-08 16:32

Bra att du ligger på dem, dantheman.

Irriterande med den undflyende attityden från dem. Att de är så ovilliga att erkänna problemet ordentligt, mer än att säga "våra tekniker arbetar på en lösning som borde komma snart".

Hur länge skall man vänta på en sådan, innan man kräver ersättning av dem för att de sålt en defekt dator?

Jag var också i kontakt med Apple idag och blev lovad en att Apple skulle kontakta mig inom 10 dagar. Dessutom fick jag intrycket att inom två veckor ska det finnas en lösning på problemet. Antingen i form av en mjukvarufix, hårdvarufix eller ny burk. Så det ska bli mycket spännande att se varthän det här barkar.

Ursprungligen av David Slättne:

Jag var också i kontakt med Apple idag och blev lovad en att Apple skulle kontakta mig inom 10 dagar. Dessutom fick jag intrycket att inom två veckor ska det finnas en lösning på problemet. Antingen i form av en mjukvarufix, hårdvarufix eller ny burk. Så det ska bli mycket spännande att se varthän det här barkar.

killen jag pratade sa att de visste att det var mjukvaru-relaterat...
men när jag frågade igen om dom var säkra på att det verkligen var så lät han inte lika säker...
önskar bara att apple verkligen visa att de tar det här problemet på allvar...

Ursprungligen av dantheman:

killen jag pratade sa att de visste att det var mjukvaru-relaterat...
men när jag frågade igen om dom var säkra på att det verkligen var så lät han inte lika säker...
önskar bara att apple verkligen visa att de tar det här problemet på allvar...

Enligt AppleInsider så verkar Apple ha en lösning på problemet i nästa version av Tiger (10.4.5) som man får anta kommer att finnas i programupdateraren inom 2 veckor eftersom äppelsupporten menade att problemet skulle vara löst inom den perioden.

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-08 16:45

Du tror inte det är ett tecken på en nära lösning?

Ursprungligen av jaywall:

Du tror inte det är ett tecken på en nära lösning?

Jag vet inte vad jag ska våga tro. Och så beror det ju på vad apple anser vara en lösning. Knäcker dom inte problemet så får dom konstruera om powerbook'en eller, vilket är helt ok för mig, skicka mig en MacbookPro. Men dom får fan i mig inte sätta mig utan dator i en månad. Det är väl nästan det jag oroar mig för mest just nu.

Senast redigerat 2006-02-08 18:28
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-08 16:54
Ursprungligen av David Slättne:

Jag vet inte vad jag ska våga tro. Och så beror det ju på vad apple anser vara en lösning. Knäcker dom inte problemet så får dom konstruera om powerbook'en eller, vilket är helt ok för mig, skicka mig en macbook. Men dom får fan i mig inte sätta mig utan dator i en månad. Det är väl nästan det jag oroar mig för mest just nu.

På tal om vänta på dator. Jag lämnade ju in min dator för att panelen på den är skev. Och det verkar som att jag kommer få vänta på den ett antal veckor. Nu vart jag en aningen offtopic men ni får förlåta mig

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-08 16:46

Jag är en idiot och hoppas på en snar lösning.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-09 14:33

Frågan är ju om den fix som omnämns för 10.4.5 är den som kommer att fixa ljudloopsproblemet på våra PBs.
Man kan ju cyniskt undra om fixen består i att datorerna blir begränsade så att endast en audio-app kan vara öppen åt gången.

Senast redigerat 2006-02-09 14:58
Ursprungligen av Bugs:

Frågan är ju om den fix som omnämns för 10.4.5 är den som kommer att fixa ljudloopsproblemet på våra PBs.
Man kan ju syniskt undra om fixen består i att datorerna blir begränsade så att endast en audio-app kan vara öppen åt gången.

Den tanken slog mit också eftersom man av födsel och ohejdad vana ständig målar fan på väggen. Nu har det ju även kommit in rapporter från folk som råkat ut för ljudloopen när de endast haft finder igång. Isåfall skulle hårdvarufix innebära att Apple plockat bort power-knappen när man får hem maskienen från service
powerbookdefect.info är de rätt säkra på att det är ett hårdvaruproblem dock:

Citat:

Unfortunately we have gotten no final answer from Apple. Numerous of people have reported that this is a software issue and an OS update will fix the problem, while others, like me, have got the answer "I highly suspect this is a hardware issue" from Apple, but that they cannot confirm it. We are in a very frustrating position and the only advice I can give to you at the moment is to KEEP ON CALLING APPLE and tell them that you cannot accept this waiting time. What you might expect as a response is that you will be able to return your PowerBook and get a refund, or wait for a few weeks until the MacBook Pro is out. If you are satisfied with a MacBook Pro instead, I highly suggest you demand a new computer or a refund, BUT for those who want to keep their PowerBook G4, I guess you will have to wait for a few extra weeks (or even more?).

Ni har väl skrivit upp er på listan och ringer väl upprepade gånger till Apple om saken?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-02-15 08:04

Än så länge verkar det som om 10.4.5-uppdateringen löser ljudloopsproblemet.

Håller tummarna.

Ursprungligen av Bugs:

Än så länge verkar det som om 10.4.5-uppdateringen löser ljudloopsproblemet.

Håller tummarna.

Spännande. Jag ska stressa maskinen så gott jag kan och se om jag kan provocera fram några stamningar.

Det verkar nog som att den här uppdateringen löste problemet. Jag har jallafall inte lyckats få maskinen på fall.... ...än..

• Medlem
  • Jönköping
  • 2006-02-16 10:12

Problemet verkar ju vara löst nu. Äntligen säger jag.

• Medlem
  • Lund
  • 2006-02-18 18:25

Är det någon annan som har problem med att inte få ljudet att fungera i Real player och flash tex, efter att ha installerat den nya uppdateringen?

Bevaka tråden