Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kid Pix

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Tyresö
  • 2006-01-13 22:54

Har fått nostalgiryck och börjat sakna kid pix jättemycket.. kom ihåg att jag satt med farsans gamla macintosh se och spela. Vet nån om det går att ladda ner någonstans?

• Medlem
  • 2006-01-13 23:05
  • Oregistrerad
  • 2006-01-13 23:43

osx kidpix suuuuuger...
orginalet är fanimej bättre.

bloatware, onödigt avancerat, komplicerat.

Kid Pix riktade in sig på barn, med söta stämplar och enkelt interface, medans jag som 24-åring och fler-årig photoshop-vana hade svårt att hantera kidpix för osx.

men jag skulle gladeligen hitta orginalet igen
den hade en kul spegel-funktion som speglade pennans rörelser så man kunde enkelt rita massa facinerande abstrakta mönster

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-13 23:47

Min grabb bekantade sig med Macen med hjälp av KdPix när han var två-tre år, det är 15 år sedan. Det fanns på svenska då också och jag är säker på att han fick god hjälp att lära sig läsa med KidPix. Det var ett underbart barnprogram. Jag har kvar en del fina bilder han ritade då.

• Oregistrerad
  • 2006-01-14 08:44

Ja se där, ännu ett exempel på att "nytt" eller "utveckling" inte alltid är av godo.

• Medlem
  • 2006-01-14 11:45
Ursprungligen av Jörgen U:

Ja se där, ännu ett exempel på att "nytt" eller "utveckling" inte alltid är av godo.

Ja, förlåt då...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2006-01-14 09:59

Åh, Kid Pix var verkligen underbart…

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-14 15:22

Kid Pix minns jag att vi körde i skolan på lågstadiet. Burken var en AST-PC med en Pentium-propp på 75MHz i. Tror den körde Windows 3.11, det var tider det (haha).

Var det inte dessutom så nördigt att stämplarna i Kid Pix i själva verket var något teckensnitt som de färglagt?

Kid Pix äger. Det har rullat fint på min gamla Quadra i något decennium nu. Det var med det man växte upp.

1
Bevaka tråden