Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fil från DigitalTVBox till Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Undrar om det går att överföra inspelade program från DigitalTVBox till min Mac? Det är en Digitalbox med hårddiskinspelning. Den har nån utgång som det står S/PDIF på, och så har den så klart scart-urgång och video-utgång. Det vore ju schysst om man kunde överföra filerna som de är och titta på i datorn utan att behöva ett video-capture-kort i datorn.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-15 00:14

S/PDIF är för digitalt ljud ut så den har du ingen användning av. Om du inte har några andra portar så kan du tyvärr inte föra över till datorn (utan att använda video-kort)

Ursprungligen av flojon:

S/PDIF är för digitalt ljud ut så den har du ingen användning av. Om du inte har några andra portar så kan du tyvärr inte föra över till datorn (utan att använda video-kort)

Jo, nu har jag läst mig till lite om det här. Det finns PVR/DVR-maskiner från samma märke (Humax) som har en USB-port för att lägga in foton och sånt och den kan man visst hacka på nåt vis, men min modell går visst inte.

1
Bevaka tråden