Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

allt försvann

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-14 22:27

Hej!

När jag startar upp som min vanliga användare så är dockan åerställd som det var när jag fick maskinen. Allt som fanns på skrivbordet är borta. Visst, jag hittar filerna i hammappen. Ingenting är försvunnet men på fel plats så att säga. Kan jag göra något för att få tillbaka dem till skrivbordet (förutom att dra dem dit igen)? Och kan jag få tillbaka dockan som den var? Safair vill inte funka som den ska, den klagar bara på att den inte hittar bokmärkena, funkar fint att surfa in på en sida sen vill den inte vara med längre, står bara och väntar på något.

Kim

Har du möjligtvis bytt användarnamn?
Annars kan du testa att reparera behörigheter, sedan logga ut och in igen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-14 22:44

inga förändringar i användarnamnen, inga nya, inga borttagna. har tittat om det dykt upp någon dublett eller ny användare som systemet skapat typ själv, nada.

provade att köra skivvertyget och kontrollera och reperera, den hittade fel med kunde inte fixa dessa, kör 10.3.9.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2006-01-15 01:06

Det låter ändå som någon typ av sökvägsfel. Till hemmamappens bibliotek (där info om dockikoner och safaris bokmärken finns) i synnerhet.
Du har inte döpt om din hemmamapp eller flyttat biblioteket i hemmamappen?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 02:01

ingen omdöpning vad jag vet, men hjärnan är inte alltid på. om det nu är så, hur gör jag för att få ordning på torpet, dvs. länka tillbaka?

Kan varit brist på plats på hårddisken... Då kan det hända sådana konstigheter, i alla fall i äldre versioner av X.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 02:42

har ganska gott om utrymme kvar, 10 av 30. hm, knepigt värre det här. var hittar jag sköna sätt att starta om och typ tömma RAM och dyligt?

Blir det bättre om du inte har kryssat för automatisk hämtning (autoformulär) från "Adressbok-kort", "Användarnamn & lösenord" samt "Andra formulär"? Har du provat fsck-f vid uppstarten?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-16 23:20

Körde transfer mode vid uppstart och fick upp disken som firewiredisk på den andra maskinen och formaterade om hela rasket istället.

1
Bevaka tråden