Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inget ljud från de interna högtalarna i min PB.

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2006-01-15 18:09

Jag får inte längre något ljud ut från mina interna högtalare i min PB. vad kan det vara för fel. har vart inne i inställningarna och letat men det går inte o komma åt inställnigen för interna högtalare. Vad kan det vara för fel.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 18:33

Vilken modell av Powerbook är det du har?

• Oregistrerad
  • 2006-01-15 18:34

Jag har en PB G4 17".

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 18:40

Prova med att nollställa PRAM-minnet.
Stäng av datorn och starta den genom att hålla in kommando-alternativ-p-r och vänta tills du hört startljudet, släpp sedan tangenterna och låt datorn starta.

• Oregistrerad
  • 2006-01-15 18:42

Det funkade inte. Det står i ljudinställningarna att ja bara kan välja digitalt ljud ut.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 18:51

Det är rätt enkelt egentligen. Du startar bara datorn samtidigt som du håller inne följande tangenter:
Äpple-tangenten
alt-tangenten
samt bokstäverna p och r.

Vänta sedan tills startljudet hörs och släpp sedan tangenterna och vänta tills datorn startats.

Vad som händer är att parameter-minnet på datorn nollställs. I detta minne finns information om datum, tid samt en mängd inställningar på datorn, bland annat ljud-inställningarna. Om dessa har blivit korrupta så kommer en nollställning att lösa problemet.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 18:54

Om det inte fungerar så kan du prova följande:
Stäng av datorn
Håll inne skift-,alternativ,äpple-tangenten och power-knappen samtidigt.
Vänta fem sekunder.
Starta datorn på nytt.

Om du har den senaste modellen av 17-tummaren så koppla ur AC-adaptern och batteriet. (stäng av datorn först)
Håll inne power-knappen i fem sekunder.
Sätt tillbaka batteriet och AC-adaptern och starta sedan datorn.

• Oregistrerad
  • 2006-01-15 19:10

Ingenting fungerar. Vad faaaan kan det vara för problem. Har du några fler tips. annars så får ja verkligen tacka för hjälpen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2006-01-15 19:24

Nu börjar mina kunskaper tryta...
Kan bara rekommendera dig att kolla på apples support-sida:
http://www.apple.com/se/support/powerbook/

Annars så får vi hopppas att någon som kan lite mer hittar tråden och kommer med något tips.

• Oregistrerad
  • 2006-01-16 09:39
Ursprungligen av vanilj:

Det är rätt enkelt egentligen. Du startar bara datorn samtidigt som du håller inne följande tangenter:
Äpple-tangenten
alt-tangenten
samt bokstäverna p och r.

Vänta sedan tills startljudet hörs och släpp sedan tangenterna och vänta tills datorn startats.

Vad som händer är att parameter-minnet på datorn nollställs. I detta minne finns information om datum, tid samt en mängd inställningar på datorn, bland annat ljud-inställningarna. Om dessa har blivit korrupta så kommer en nollställning att lösa problemet.

Startljudet ska höras TVÅ gånger, innan du släpper upp tangenterna

• Medlem
  • International user
  • 2006-01-16 10:03

Hör man startljudet alls om högtalarna är ur funktion?

• Oregistrerad
  • 2006-01-16 10:36

Är inte detta samma person som skapade tråden där han som säger det hörs om han har headphones inkopplade?

Jag hade samma problem med min PB G4 12'. Startade om med Äpple, Alt, p och r nedtryckta och lät startljudet höras två gånger. Det fungerade!

1
Bevaka tråden