Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har iLife '05 installerat och läste någonstans att om man installera in iLife '06 så uppdateras programmen och man behöver inte ta bort iLife '05 innan man installerar.
Dock läste jag att iWork '06 inte fungerar så. Är man tvungen att radera iWork '05 då innan man installerar? Hur går man tillväga? Bara att ta bort iWork katalogen från Applications eller?
Just vad jag undrade denna sekund också. Men om man slänger iLife 5, så har man kvar alla album och annat i tex iPhoto sen ändå efter uppdateringen alltså.
Just vad jag undrade denna sekund också. Men om man slänger iLife 5, så har man kvar alla album och annat i tex iPhoto sen ändå efter uppdateringen alltså.
Undrra om även bubbleshare-exporten följer med.
Man ska alltså slänga, kan, 5:an innan?
Du behöver inte slänga iLife 05 för att lägga på 06. Alla inställningar och data ligger i din hemmapp, inget viktigt ligger i /Applications-mappen, om det är svar på din fråga.
jepps, allt funkade fint, det var mest att iLife är så stort, i GB, så jag ville kolla.
Jag lät iWork 05 ligga kvar (bara 500MB), och installerade iWork 06.
iLife 05 fick också vara kvar, då 06:an installerades - och hela den tog "bara" en cirka 3GB mer än femman, som alltså uppdateras och inte behöver slängas.
Sen programuppdaterade jag alla nya program.
Och jepps, även bubbleshare-exporten i iPhoto finns kvar.