Tack för ditt svar!
Men nu står jag inför ett jobbigt val... Dagen efter mitt problem fungerade datorn som vanligt igen. Jag gick dock in på ett Apple Center här i Oslo och beskrev problemet. De kollade upp garantin och den går ut om 3 dagar(!). Grejen är den, att _om_ det är ett hårdvarufel så kostar det mig inte en krona. Men om det inte är ett garantiärende så kostar det 1100 kronor. Det kostar det alltså även om de inte hittar något fel. Jag är så osäker på hur jag ska göra!
Dock har jag testat den lite mer efteråt. Och det är något skumt. Ikväll var jag med om samma sak som tidigare - när datorn står plant slutar den arbeta, men när man lutar den (denna gång åt andra hållet) arbetar den. Igår gick den allmänt segt, alltså inte 'vanligt' segt, utan så pass att den blir obrukbar - du kan inte ens spela låtar i iTunes. Låter det fortfarande som det problem du hade? Vet någon annan vad det kan vara?
Visst måste det vara hårdvarufel - hur skulle den annars kunna arbeta olika beroende hur du håller datorn? Kan påpeka att det aldrig varit såhär förut och att datorn inte är full (5 GB ledigt). Den har fungerat mycket bättre förut, även om jag stundtals bara haft några hundra meg ledigt.
Behöver hjälp!
Mvh P