Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Studentlicens

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-08-26 16:18

Har en fundering inför ett stundande köp av os x 10.2. Jag undrar hur det fungerar med så kallade studentlicenser.

Hur funkar det att beställa detta och vad för kontroll finns det på de som beställer dem?
Vad händer när man inte pluggar längre?
Är det nån skillnad på innehållet i de olika paketen av os x?

/Johan

Ska du köpa till studentpris så är det nog enklast på Apple store, det gjorde jag när jag beställde 10.1, för endast 750:- (Fick det till de priset för Apple hade gjort något fel på Apple Store).

Det enda du behöver fylla i är vilken skola du läser vid samt stad.
Har ingen aning om några kontroller, tror inte det iaf.

Någon skillnad på paketet är det inte, den enda skillnaden är att du får OS X till ett lägre pris.

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 16:58

Vi köper våra skollicener via TCM( hemsida ).

Tyvärr verkar det ta lite tid för dom att gräva fram 10.2. Det är ifos inget nytt. När jag skulle köpa Office X så svarade den "unga snärtan" typ: "ehhh... nej... man behöver inte ha Office XP till Win XP, de andra versionerna fungerar också".

Efter lite tid fick vi ifos. rett ut det hela(nej nej unga dam, jag vill ha licens till macintosh). Licensen för Office X gick föresten på ca 1000:- per dator och licens.

• Oregistrerad
  • 2002-08-26 18:03

Tack för svaren... Då blir det en os x 10.2 studentlicens för mig..
Ska bli kul att kolla in det nya operativet.

Kanske även investerar i office om det nu är så billigt som bara 1000:-

/Johan

1
Bevaka tråden