Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa välkomstruta

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2006-01-18 13:13

Är det möjligt att efter att ha använt datorn återställa välkomstrutan (som kommer upp första gången man använder datorn), samt ta bort sitt konto så att inget konto finns och ett nytt skapas genom välkostskärmen nästa gång datorn används?

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 13:37

Gör en ren installation av OS:et du använder... sätt i skivan, håll in C under uppstart och formatera hårddisken genom skivverktyg i installationsprogrammet, sen så SKA det gå att stänga av datorn när det står att man ska starta om den, och låta den vara avstängd. Jag har inte provat detta, men hört att företag gör så... prova!

  • Oregistrerad
  • 2006-01-18 14:14
Ursprungligen av Scumpi:

Gör en ren installation av OS:et du använder... sätt i skivan, håll in C under uppstart och formatera hårddisken genom skivverktyg i installationsprogrammet, sen så SKA det gå att stänga av datorn när det står att man ska starta om den, och låta den vara avstängd. Jag har inte provat detta, men hört att företag gör så... prova!

"Företag" som håller på med detta, använder trixet med att radera Netinfo-databasen.
Sök på forumet så skall ni finna.

  • Medlem
  • 2006-01-18 22:48
Ursprungligen av Scumpi:

Gör en ren installation av OS:et du använder... sätt i skivan, håll in C under uppstart och formatera hårddisken genom skivverktyg i installationsprogrammet, sen så SKA det gå att stänga av datorn när det står att man ska starta om den, och låta den vara avstängd. Jag har inte provat detta, men hört att företag gör så... prova!

Glömde skriva det, men jag menar givetvis att man INTE skall installera om OS:et. Att installera om OS:et ger mycket riktigt denna ruta, men då jag vill ha möjlighet att installera uppgraderingar och vissa program och sedan få upp välkomstskärmen vid nästa start gör det alternativet oanvändbart.

  • Oregistrerad
  • 2006-01-19 22:57

Eftersom du inte verkar läsa alla inlägg förtydligar jag mig:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=35601

Gör klart burken med alla uppdateringar m.m. och följ instruktioner i länken, så får precis den lösning du är ute efter.

  • Medlem
  • 2006-01-25 15:11
Ursprungligen av Johan Gunverth:

Eftersom du inte verkar läsa alla inlägg förtydligar jag mig:

http://www.99mac.se/forum/showthread.php?t=35601

Gör klart burken med alla uppdateringar m.m. och följ instruktioner i länken, så får precis den lösning du är ute efter.

Jo, jag läste ditt inlägg också, men citerade scumpi och svarade på hans inlägg där. Hittade dock inte din artikel, så jag är tacksam för att du länkade den här. Fungerade precis som jag önskade! TACK...

1
Bevaka tråden